در پی ادامه اعتراضات خشونت آمیز در شهر پورتلند و به آتش کشیده شدن دفتر اتحادیه پلیس، مقام‌های این شهر وضعیت شورش و ناآرامی اعلام کردند.
کد خبر: ۱۲۷۳۳۱۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، تظاهرات کنندگان معترض شنبه شب به وقت محلی وارد دفتر اتحادیه پلیس پورتلند شدند و این مکان را به آتش کشیدند. این اقدام موجب شد تا مقام‌های پلیس پورتلند، وضعیت پیش آمده را شورش و ناآرامی اعلام کند.
 
بر اساس این گزارش، معترضان خشمگین همچنین دوربین‌های امنیتی نصب شده در اطراف دفتر اتحادیه پلیس پورتلند را تخریب کردند.
 
پلیس بلافاصله به همه مردم دستور داد تا منطقه را ترک کنند و در غیر این صورت بازداشت خواهند شد. ماموران پلیس برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از گاز اشک آور استفاده کردند.
 
در اعتراضات روز شنبه در پورتلند حداقل 3 مامور پلیس زخمی شدند. تعدادی از معترضان نیز در این تظاهرات بازداشت شده‌اند.
 
اعتراضات آغازشده در آمریکا از بیش از دو ماه قبل در واکنش به قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» هنوز ادامه دارند و سیاست‌های سرکوبگرانه «دونالد ترامپ» برای متوقف کردن آن تا به حال نتیجه‌ای در بر نداشته است و پورتلند شهری در ایالت اورگون آمریکا یکی از کانون‌های اعترضات و درگیری‌ها در آمریکا بوده است.
 
از زمان آغاز تظاهرات‌ها در آمریکا پلیس به خشونت‌های بی‌اندازه‌ای برای مقابله با معترضان متوسل شده و از روش‌های مختلف برای سرکوب اعتراضات استفاده کرده است.
 
بسیاری از تحلیلگران گفته‌اند توسل نیروهای پلیس به این تاکتیک‌های خشن و بی‌رحم که در اکثر موارد در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز و بدون تحریک قبلی انجام شده‌اند یکی از عوامل تشدید اعتراض‌ها و دامن زدن به خشونت‌های بیشتر بوده است.
 
نهادهای رسمی آمریکا تا کنون هیچ گزارش جامع و منسجمی از آمارهای مربوط به شمار افراد کشته و زخمی‌شده در این تظاهرات‌ها ارائه نکرده‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها