تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به عدد هولناک 18 و نیم میلیون نفر نزدیک می شود.
کد خبر: ۱۲۷۲۹۴۵

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مرور کوتاه اخبار کرونایی رسانه های مختلف جهان در چند خط است:

 

*کارشناسان بهداشت انگلیس هشدار می دهند بازگشایی مجدد مدارس در بریتانیا منجر به ایجاد یک موج فاجعه بار کرونایی خواهد شد. هر چند به نظر می رسد بریتانیا وارد موج دوم شیوع ویروس کرونا شده اما کارشناسان بهداشتی باور دارند این کشور هنوز در موج اول است و دومین موج همزمان با بازگشایی مدارس از راه می رسد.

*در حالی که نسبت به بازگشایی مدارس در بریتانیا و آمریکا هشدارهای زیادی داده می شود اما کارشناسان سازمان ملل معتقدند تعطیلی چند ماهه مدارس یک رکورد شدید تحصیلی و آموزشی بین دانش آموزان سراسر جهان به وجود می آورد و منجر به ترک تحصیل بسیاری از کودکان کشورهای فقیر خواهد شد.

*ویکتوریا به عنوان دومین ایالت پرجمعیت کشور استرالیا با قوانین شدید قرنطینه ای روبرو است و مقامات این ایالت هشدار داده اند در صورتی که شهروندان این ایالت قوانین را زیر پا بگذارند با جرایم سنگینی روبرو می شوند. این جریمه که بسیار سنگین است تا مرز 20 هزار دلار هم می رسد.

*سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که شدت ویروس کرونا در سراسر جهان به هیچ عنوان فروکش نکرده است. همچنین این سازمان جهانی بر اساس ارزیابی ها و آنالیزها نشان داد که نرخ مرگ و میر کرونایی در سراسر جهان 0.6 درصد است.

*آمار جدید نشان می‌دهد که در آمریکا در هر یک دقیقه یک نفر بر اثر ابتلا به کووید -۱۹ جان خود را از دست می‌دهد. در این کشور تا امروز 158 هزار و 931 تن جان باخته اند و 4 میلیون و 862 هزار و 285 نفر نیز مبتلا شده اند.

*روسیه قصد دارد با حذف برخی مراحل آزمایش واکسن کرونا آن را تا اواسط آگوست یعنی تا حدود دو هفته دیگر عرضه کرده و این واکسن را در اختیار اتباع خود قرار دهد.

*نرخ ابتلا در پاکستان همچنان بالاست. تا امروز 280 هزار و 461 تن در این کشور آسیایی مبتلا به کرونا شده اند. 5 هزار و 999 نفر هم فوت کرده اند.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها