با شیوع کرونا در عراق، استاندار کربلا از عدم پذیرش زائر به این شهر در دهه اول محرم و به ویژه عاشورای حسینی، مطابق با دستور مراجع خبر داد. او پیش‌تر درباره مراسم روز عرفه هم گفته بود که امکان پذیرش زائر در این روز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۷۲۷۳۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر شیوع ویروس کرونا در عراق موجب‌ نگرانی مسؤولان این کشور شده است، تا جایی که برخی از شهرهای این کشور همچنان قرنطینه هستند.
 
بر همین اساس، استاندار کربلا نیز پس از اعمال محدودیت از روز عرفه تا عید غدیر و ممنوعیت تردد در این ایام برای ورود و ‌خروج زائران، اکنون با نزدیک شدن به ایام محرم از زائران حسینی خواسته تا برای زیارت اباعبدالله(ع) در دهه اول محرم برنامه‌ریزی نکنند.
 
به طوری که به گفته استاندار کربلا، دهه اول محرم و به ویژه تاسوعا و‌عاشورای حسینی امکان پذیرش زائر داخلی و‌همچنین خارجی وجود ندارد.
 
این تصمیم استاندار کربلا پس از استفتا آیت‌الله سیستانی مرجعیت شیعه مبنی بر کاهش تجمعات برای جلوگیری از شیوع کرونا و ترغیب افراد به استفاده از فضای مجازی و تلویزیون برای عزاداری محرم صورت گرفته است.
 
با این تصمیم استاندار کربلا، نه تنها ایرانیان و زائران سایر کشورها، ‌مشتاقان زیارت حسینی از شهرهای مختلف عراق هم امکان تشرف به کربلا و زیارت سیدالشهدا (ع) را در دهه اول محرم ندارند.
 
با توجه به وضعیت موجود و تصمیم متولیان عراقی، در صورت ادامه فراگیری کرونا در عراق و به ویژه کربلا، به نظر می‌رسد برپایی اربعین حسینی نیز امسال متفاوت از سال‌های گذشته صورت گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها