به فاصله یک روز پس از اعلام عضو شورای فقهی بانک مرکزی درباره تغییر نام وام ودیعه مسکن، معاون وزیر راه از ابلاغ جزئیات تسهیلات مرابحه خرید کالا طی شنبه ۱۱ مرداد به وزارت راه خبر داد.
کد خبر: ۱۲۷۲۵۹۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دیروز عضو شورای فقهی بانک مرکزی در خصوص کمک ودیعه وام مسکن،گفته بود: در جلسه فوق العاده امروز (8 مرداد 99) این شورا مقرر شد بانک ها به منظور کمک مالی به مستأجران به جای وام ودیعه مسکن، «تسهیلات مرابحه خرید کالا» اعطا کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، افزود: در پی اعلام دولت مبنی بر کمک مالی بانک ها به منظور حل بخشی از مشکل مستأجران ناشی از شرایط جاری کشور، جلسه فوق العاده این شورا با حضور رئیس کل بانک مرکزی و سایر اعضا تشکیل و پس از مشورت با سایر صاحب نظران، موضوع این کمک از عنوان «ودیعه مسکن» خارج شد.
 
وی ادامه داد: البته این امر موضوعی بود که  تعدادی از مراجع بزرگوار تقلید هم نسبت به آن شبهه فقهی داشتند و لذا در این جلسه مقرر شد بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی بتوانند به مستأجرانی که براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در شرایط کنونی دچار مشکلات اقتصادی برای تأمین مخارج خود از جمله هزینه مسکن شده اند، تسهیلات «مرابحه خرید کالا و خدمات» اعطا کنند.
 
این در حالی است که به فاصله 24 ساعت معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مجری شناخت و معرفی مستاجران واحد شرایط برای دریافت تسهیلات دولتی اجاره، وزارت راه و شهرسازی است، گفت: جزئیات تسهیلات مرابحه کالا و خدمات شنبه آینده (11 مرداد) از سوی بانک مرکزی به وزارتخانه ابلاغ می‌شود.
 
محمود محمودزاده در خصوص وام ودیعه مسکن و تصمیم شورای فقهی بانک مرکزی برای تغییر نام ودیعه مسکن به تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات، افزود: تصمیم گرفته شده از سوی بانک مرکزی به هدف اصلی که پرداخت تسهیلات به مستاجران واجد شرایط است، خدشه‌ای وارد نمی کند.
 
وی با تاکید بر اینکه وام به مستاجران واجد شرایط پرداخت می‌شود، تصریح کرد: پیشنهاد بانک مرکزی و مصوبه شورای فقهی آن بانک بدین نحو است که تسهیلات واگذار شود، اما در نهایت بعد از یکسال، اصل تسهیلات به بانک بازگردانده شود. منتظر هستیم جزئیات شنبه 11 مرداد از سوی بانک مرکزی به وزارتخانه اعلام شود. در عین حال، اصل موضوع که در اختیار قرار دادن تسهیلات به مستاجران است به قوت خود باقی می‌ماند.
 
محمودزاده تصریح کرد: مجری شناخت و معرفی مستاجران وزارت راه و شهرسازی است. اما نوع تسهیلات و شیوه پرداخت و نحوه بازگرداندن آن، موضوعی است که بانک مرکزی در خصوص آن تصمیم‌گیری می کند.
 
وی با اشاره به اینکه در تمامی مدتی که وام ودیعه اجاره مسکن در حال برنامه ریزی بود، جلسات متعددی بین وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی برگزار شد، گفت: پرداخت وام به مستاجران واجد شرایط تصمیم مشترک وزارت راه و بانک مرکزی بود.
 
محمودزاده توضیح داد: شنبه 11 مرداد با اعلام و ابلاغ بانک مرکزی در خصوص جزئیات این وام، اطلاع رسانی لازم انجام می شود و کسانیکه برای دریافت این نوع از تسهیلات ثبت نام کرده و واجد شرایط هستند، می توانند با اطلاع رسانی که از سوی وزارت راه و شهرسازی متعاقبا اعلام می شود نسبت به دریافت این نوع از تسهیلات اقدام کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
۰
۰
به همین سادگی با یک تغییرنام حرامی حلال شده آنهم نامی کهگیرنده را وادار میکند مرتکب یک دروغ آشکار شود.جالب است نه؟
گیرنده این وام واقعا کالا میخرد؟

نیازمندی ها