تعداد قربانیان ویروس کرونا در سراسر جهان از 652 هزار و 883 نفر گذشت و شمار مبتلایان نیز کم کم به عدد 16 و نیم میلیون نفر نزدیک می شود.
کد خبر: ۱۲۷۲۳۶۶

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مرور مهم ترین خبرهای مربوط به ویروس کرونا در چند خط است:

 

*محققان انگلیسی به افراد مبتلا به آسم توصیه می کنند در روزهایی که هوا به شدت گرم است تا جایی که می توانند از خانه بیرون نروند تا مجبور به استفاده از ماسک نشوند چرا که ماسک می تواند به تشدید بیماری آنها منجر شود.

*پرتونگاری ایکس نشان می دهد که بیماران اسپانیایی و سیاه پوست آسیب ریه ای داشتند که 1.5 برابر از حملات عفونتی به آمریکایی های سفید پوست بدتر بود.

*موج دوم ویروس کرونا در کشور آلمان شیوع پیدا کرده است و هشدارهای زیادی در رابطه با مرگبارتر بودن آن نسبت به موج اول به گوش می رسد.

*ویروس شناسان هشدار می دهند در فصل سرما ویروس کرونا از فاصله 26 فوتی نیز قابل سرایت خواهد بود.

*پیش بینی می شود به دلیل پاندمیک کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد و اضطراب فردی، نرخ بارداری در سراسر جهان به پایین ترین میزان خود در 20 سال اخیر برسد.

*محققان دانشگاه هاپکینز تاکید می کنند در صورتی که یک مادر شیرده ماسک بزند و نکات بهداشتی را رعایت کند در صورتی که ناقل کرونا باشد این ویروس را به کودک خود منتقل نخواهد کرد.

*دانشمندان ادعا می کنند که آنتی بادی های گرفته شده از بهبودیافتگان کرونایی قدرتمندترین سد در برابر عفونت و ابتلای مجدد است و قدرت آن قابل مقایسه با واکسن و یا حتی سلول T نیست.

*محققان می گویند انتقال ویروس کرونا از هوا شش برابر واقعی تر از چیزی است که تا پیش از این تصور می شده است.

*اپیدمیولوژیست ها پیش بینی می کنند که شیلدها هرگز جای ماسک را نمی گیرند و قدرت آنها را برای محافظت از فرد در برابر کرونا ندارند.

*هر روز به طور متوسط دو هزار و 800 نفر در انگلستان آلوده به ویروس کرونا می شوند.

*با مشاهده ویروس کرونا در گوش برخی از متوفیان کرونایی دانشمندان این احتمال را داده اند که اختلال در شنوایی می تواند یکی از علائم ابتلا به کرونا باشد.

*مرگ و میر ناشی از کرونا در انگلستان بین جمعیت فقیر این کشور دو برابر بیشتر از افراد مرفه ثبت شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها