سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هیچ بحثی در وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعویق یا تعلیق کنکورهای ۹۹ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۷۰۶۶۰

به گزارش جام جم آنلاین، فاطمه زرین آمیزی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا درباره مطرح شدن تعویق کنکورهای ۹۹ اظهار داشت: به جز تاریخ های تعیین شده، هیچ زمان دیگری برای برگزاری کنکورها نداریم و در ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچ بحثی مبنی بر تعویق یا تعلیق کنکورهای ۹۹ وجود ندارد.

وی تاکید کرد: این موضوع فقط درخواست تعدادی از داوطلبان و خانواده های آنها است که اصلاً عملیاتی نیست.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه تاریخ های اعلام شده برای کنکورها مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: اگر کنکورها در زمان معین، برگزار نشود برای سال آینده هیچ ورودی به دانشگاه ها نخواهیم داشت.

زرین آمیزی افزود: موج بیماری های پاییز به زودی فرامی‌رسد، حال با آن بیماری ها باید چه کار کرد. حتی برخی از داوطلبان در مکاتبه با سازمان سنجش به این مسأله اشاره کردند که ای کاش آزمون ها در خردادماه برگزار می شد و بیشتر از این به تعویق نمی افتاد.

با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا تعدادی از داوطلبان کنکورهای ۹۹ اعم از دکتری، کارشناسی ارشد و سراسری با امضای انواع نامه ها درخواست تعویق برگزاری این آزمون ها را مطرح کرده اند؛ دلیل عمده نگرانی آنها سختی استفاده از ماسک در طول فرایند برگزاری آزمون و تجمع ناشی از حضور تعداد زیادی داوطلب در یک حوزه امتحانی است.

در این زمینه سازمان سنجش آموزش کشور بارها اعلام کرده است که آزمون ها با سختگیرانه ترین پروتکل های بهداشتی برگزار می شوند و نخستین دستورالعمل بهداشتی برای کنکور دکتری ۹۹ هم منتشر شده است.

نخستین آزمون در ایام کرونا روز پنجشنبه ۲۶ تیر ماه برای مقطع دکتری و از ساعت ۸ صبح در ۶۰ شهرستان کشور کلید می خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها