مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ از قطع برق و سیستم سرمایشی ادارات دولتی پرمصرف خبر داد.
کد خبر: ۱۲۷۰۵۶۷

به گزارش جام جم آنلاین، حسین صبوری در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه امسال مصرف برق هزار سازمان دولتی بزرگ ملی و استانی رصد می‌شود، گفت: ۲۵۰ گروه شرکت برق، میزان مصرف برق این شرکت‌ها را دائم رصد می‌کنند که در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های ابلاغ شده، برق این مراکز قطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما امسال باید مصرف برق تهران را در زمان اوج مصرف تا ۴ هزار و ۹۰۰ مگاوات مدیریت کنیم درحالی که پیش بینی ما ۵۲۰۰ مگاوات است، افزود: مشترکان اداری پرمصرف، طبق ابلاغیه ارسال شده باید یک ساعت قبل از پایان کار اداری سیستم‌های سرمایشی خودرا خاموش کنند، ۱۰ درصد از مصرفشان را نسبت به سال گذشته کاهش دهند و درمواقع ضروری از مولد‌های خود استفاده کرده و بیشترین بهره را از نور طبیعی ببرند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه تاکنون ۲۲ هزار تفاهم نامه با مشترکان بزرگ تجاری، اداری و مسکونی‌های بزرگ امضا شده است گفت: این مراکز باید در زمان نیاز شبکه، برق خود را از مولدهایشان تامین کرده و نسبت به مصرف برقشان اقدام کنند.

صبوری با اشاره به اینکه مشترکان پرمصرف دولتی در مرحله نخست هشدار کتبی و در مرحله بعد برقشان قطع می‌شود افزود: سال گذشته ۱۰ وزارتخانه و تعدادی مجموعه استانی اخطار دریافت کرده و برقشان قطع شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته مصرف برق تهران ۱.۵ درصد رشد داشته است گفت: این درحالی است که بطور متوسط سالانه ۴ درصد رشد مصرف برق در تهران بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح اینترنت اشیا افزود: ۲۰۰ مرکز بزرگ در تهران شناسایی شده است که تجهیزات ویژه‌ای بر روی سیستم‌های سرمایشی آن‌ها نصب و میزان مصرف این سیستم‌ها از راه دور کنترل و یا خاموش می‌شوند.

صبوری با ا شاره به اینکه معادل ۵ مگاوات از سیستم‌های سرمایشی مجموعه‌هایی که مصرف برقشان بیش از مقدار مجاز بود قطع شده است، ادامه داد: امسال با کمک شرکت‌های دانش بنیان، ۲۵ شهرک مسکونی بزرگ تهران با ۲۰۰ هزار مشترک رصد و با آن‌ها درخصوص صرفه جویی در مصرف برق مشاوره خواهد شد.

وی با بیان اینکه خاموشی ناشی از کمبود تولید نداریم گفت: در خصوص تولید برق در تهران مشکلی وجود ندارد ضمن اینکه ما برای تامین برق تهران هم کمبودی نداریم مگر اینکه هوا بسیار گرم شود و مردم در مصرف برق مارا همراهی نکنند.

رصد ۴۰ درصد از مصرف برق تهران از راه دور

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، از رصد و کنترل از راه دور حدود ۴۰ درصد از مصرف برق تهران توسط این شرکت خبر داد.

صبوری در نشست خبری امروز با اشاره به این که حدود ۴۰ درصد از مصرف برق تهران با نصب ۸۵ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان بزرگ، از راه دور کنترل می‌شود گفت: با توجه به امضای ۲۲ هزار تفاهم نامه همکاری با مشترکان به ویژه در بخش‌های اداری و صنعتی، فعالیت میدانی و روزانه ۲۵۰ اکیپ عملیاتی و بازدید و ارزیابی عملکرد ادارات و دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات عمومی در ساعات اوج بار، مدیریت بار مصرف ۲۵ شهرک مسکونی بزرگ با استفاده از طرح تجمیع کننده بار و ظرفیت قابل استفاده توسط استارتاپ ها، و به کارگیری فناوری مبتنی بر اینترنت اشیا و کنترل از راه دور سامانه‌های سرمایشی ادارات هدف گذاری شده، پیش بینی می‌کنیم در صورت تداوم همکاری مشترکان تهرانی، قادر باشیم تابستان امسال را بدون خاموشی، پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همچنین با بیان این که ۳۱ خرداد ماه سال جاری، بیشترین میزان مصرف برق تهران در ساعات اوج مصرف به مقدار ۴۱۰۰ مگاوات ثبت شده است افزود: با توجه به نقشه‌های پیش بینی هواشناسی و روند افزایش مصرف برق، احتمال افزایش مصرف در ساعات اوج تا ۵۲۰۰ مگاوات وجود خواهد داشت که این مهم در صورت همکاری نداشتن مشترکان، نگران کننده خواهد بود.

صبوری از تلاش شبانه روزی متخصصان و کارشناسان این شرکت برای مدیریت بار در شبکه توزیع برق خبر داد و گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی مراکز حوادث و اتفاقات شبکه توزیع برق موسوم به طرح هما و طرح‌های وسیعی که در زمینه افزایش تاب آوری شبکه توزیع برق پایتخت اجرایی شده است میزان تلفات شبکه از ۹.۲ درصد در سال ۱۳۹۲ به رقم ۶.۲ درصد در پایان سال جاری کاهش خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها