آنهایی که دوم اسفند سال گذشته با همه ناامیدی‌ها و گلایه‌ها پای صندوق رای آمدند و چهره‌های جدیدی را به مجلس فرستادند، همه امید و خواسته شان این بود - و هنوز هم هست- که منتخبان جدید تشنه خدمت باشند،نه شیفته رانت خرید و فروش دلار و سکه و پوشک! آنها همچنین می‌خواستند نماینده‌های جدید نه‌تنها کاسب بازار خودرو نباشند، بلکه به جای دعوا بر سر رفتن یا نرفتن زنان به استادیوم و اصلاح دقیقه90 قانون انتخابات و گرفتار شدن در ترافیک طرح های سیاسی، فکر سفره هایی باشند که هر روز کوچک‌تر می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۷۰۵۳۲

قرار بود - و هنوز هم هست- که معیشت در اولویت مجلس یازدهم باشد.پیام رهبر معظم انقلاب در آغاز به‌کار مجلس جدید هم نشان داد همه داستان همین است:«سفره مردم» .

رئیس جدید مجلس هم در نخستین نطقش که می‌توان آن را مرامنامه مجلس یازدهم دانست، بیش از هر چیز بر رسیدگی به معیشت مردم تاکید کرد.

این روزها ولی نشانه‌هایی هست که باید آنها را چراغ اخطار دانست.البته هنوز برای قضاوت و حتی برای هشدار زود است،اما آنهایی که به موفقیت این مجلس دل بسته اند،زودتر و بیشتر نگران می شوند.

از مجلس در چند هفته گذشته چه به یاد می‌آورید؟چه موضوعاتی در رسانه‌ها ضریب گرفته است؟پرونده تاجگردون، اختلاف نمایندگان با وزیر ارتباطات بر سر فیلتر شدن اینستاگرام،طرح سوال از رئیس‌جمهور و حالا‌ دعوای نمایندگان و آقای ظریف.

انتظار این بود بعد از رکورد تاریخی سکه 10 میلیون تومانی و دلار 20 هزارتومانی، صحن مجلس شاهد یک جلسه کاملا اقتصادی باشد.حتی اگر همه بحث‌های روز گذشته در مجلس با وزیر خارجه اقتصادی باشد، تصویری که از آن به مردم مخابره شده سیاسی است.به جای چهار سوال از رئیس جمهور،چهل سوال کاملا اقتصادی هم که پرسیده شود، اصل موضوع یک عمل سیاسی است یا دست کم مردم آن را این‌طور تفسیر خواهند کرد.

این حتما تصویر درستی از مجلس نیست، اما بازنمایی تصویر مجلس جدید در رسانه‌ها تقریبا همین بوده است.بخشی از این تصویر در نتیجه رفتار برخی نمایندگان است که صفحه توییتر و صحن مجلس را یکی می دانند و ظرفیت تولید «هر روز یک بحران» را دارند.بخشی از آن هم محصول تلاش کسانی است که از موفقیت مجلس جدید خوشحال نمی شوند؛چه اینجا در آن سایت بی‌نام و نشان و چه آنجا در بی بی سی فارسی.

این مجلس با مردم قول و قرار گذاشته حل مشکلات مردم را دنبال کند. اگر درگیر حاشیه و دعوای جناحی شود برای آنهایی که به این مجلس رای داده‌اند، با مجلسی که نماینده‌هایش اعتصاب غذا کردند و در حین اعتصاب غذا زرشک پلو خوردند و مجلسی که کار نماینده هایش به خاطر تخلف اقتصادی به زندان کشید، تفاوتی نخواهد داشت.

حاجتی به یادآوری نیست که از پیام رهبر انقلاب که در آن وظیفه مجلس را رسیدگی به معیشت طبقات ضعیف و تورم عنوان کردند و سرگرم شدن نماینده به حواشی زیانبار را آفت عمده کارش دانستند، 40روز هم نمی گذرد.

کاش می شد یک نسخه از این سخنان رهبر معظم انقلاب را برای ساکنان خانه ملت که مستاجران مردم هستند و تا چهار سال آینده هر روز به شکلی در برابر مسیرهای انحرافی و تله‌های رسانه ای قرار دارند، فرستاد و روی گوشه ای از آن هم این بیت از فروغی بسطامی را نوشت که:
گر شبی در خانه جانانه مهمانت کنند
گول نعمت را مخور،مشغول صاحب‌خانه باش

روح‌الله رجایی - سردبیر / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها