طبق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی؛

ماسک زدن در ادارات، بانک‌ها و مراکز عمومی الزامی شد

طبق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی، استفاده از ماسک در تمامی ادارات، بانک‌ها و مراکز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی از تاریخ ۱۵‏/۴‏/۱۳۹۹ برای کلیه ارباب رجوعان و کارکنان الزامی است.
کد خبر: ۱۲۷۰۴۸۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سازمان اداری و استخدامی، طبق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی استفاده از ماسک در تمامی ادارات، بانک‌ها و مراکز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی از تاریخ ۱۵‏/۴‏/۱۳۹۹ برای کلیه ارباب رجوعان و کارکنان الزامی است.

براساس این گزارش، با توجه به نگرانی‌های موجود درخصوص بازگشت و شیوع مجدد ویروس کرونا، به‌ویژه در مناطقی که وضعیت آن‌ها از لحاظ شرایط بیماری و رعایت‌ نکردن طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی «قرمز» اعلام شده است و در اجرای بندهای (۳)، (۴)، (۵) و (۸) مصوبات بیست‌و‌هفتمین جلسه ستاد ملّی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا مورخ ۱۴‏/۴‏/۱۳۹۹ که به تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور طی بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، الزامات جدیدی را ابلاغ کرد.

به موجب این بخشنامه، استفاده از ماسک در تمامی ادارات، بانک‌ها و مراکز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی از تاریخ ۱۵‏/۴‏/۱۳۹۹ برای کلیه ارباب رجوعان و کارکنان الزامی است.

همچنین مسئولان ادارات و مراکز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی مکلفند ضمن راهنمایی مراجعان و متقاضیان دریافت خدمات درخصوص رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی محیط اداری، از ورود کسانی که فاقد ماسک هستند به محیط ادارات و مراکز ارائه خدمات و واحدهای عملیاتی جلوگیری کرده و خدمات مورد درخواست آنان را ارائه نکنند.

در این بخشنامه کلیه کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و مراکز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی ملزم به استفاده از ماسک در محل کار شدند و درصورت عدم رعایت، از ورود آنان به محل کار ممانعت می‌شود و هرنوع عدم همکاری در این زمینه از سوی کارکنان که منجر به عدم امکان حضور آنان در محل کار شود، غیبت تلقی و مطابق مقررات با آنان برخورد خواهد شد.

در پایان این بخشنامه بر تسریع پیاده‌سازی دولت الکترونیک و استقرار سامانه‌ها و فرآیندهای الکترونیکی مرتبط با مأموریت‌ها و وظایف دستگاه‌های اجرایی تأکید شده است تا در انجام وظایف دستگاه‌ها به صورت الکترونیکی و ارائه خدمات غیرحضوری به ارباب رجوع تسریع و تسهیل صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها