تحلیلی بر نشست انتخاباتی اصلاح‌ طلبان در حسینیه جماران

اختلاف بر سر ائتلاف

سیاستمدار اصولگرا درباره نامه موسوی خوئینی ها به رهبری گفت: نامه قابل دفاع نیست بسیاری از اصلاح طلبان در روزهای اخیر این نامه را نقد کرده اند. همین نشان می دهد این نامه قابل دفاع نیست و مجمع مسئولیت آن را نخواهد پذیرفت.
کد خبر: ۱۲۷۰۱۶۲

محمدکاظم انبار لویی سیاستمدار اصولگرا در گفت و گو با جام جم انلاین در پاسخ به این سوال، در این چند سال اخیر اتفاقات زیادی پیش امد ولی د ر هیچ کدام از این اتفاقات ار سوی موسوی خوینی ها چراغ سبز روشن نشد هدف اصلی این نامه را چطور ارزیابی می کنید گفت: فلسفه این نامه و انگیزه او برای طرح این مساله سوال مهمی است که باید به آن پاسخ داد. آمریکایی ها از تابستان داغ صحبت می کنند دولت مشکلات عدیده ای دارد و برخی مسئولین در پاسخ به مطالبات معیشتی مردم کوتاهی دارند و فکر می کنند می توان به این طریق تضاهراتی در تهران و شهرستان های بزرگ کشور به راه انداخت. آقای خویینی ها در دو فتنه 18 تیر و ناآرامی های 88 نقش عمده ای داشت و فکر می کند می تواند فتنه سومی تدارک ببیند. او می خواهد به عنوان لیدر این فتنه ظاهر شود. یکی از مشکلاتی که فتنه گران دارند سر نداشتن آشوب ها بود و ایشان می خواهد در راس فتنه سوم باشد.
 
وی در ادامه افزود: در نامه ایشان که به روش و شیوه اداره کشور نقد دارد روش و شیوه ای ارائه نمی شود و از مشکلات حرف می زند درحالیکه مشکلات موجود توسط دولتی پدید آمده است که آقای موسوی خویینی ها و مجمع روحانیون مبارز از آن حمایت کرده است. او آدرس غلطی برای مشکلات پدید آمده می دهد و جای پرسشگر و پاسخگو را عوض می کند. حسن و نقص دولتی که دو دوره اخیر بر سر کار بود به کسانی بر می گردد که از آن دولت حمایت کرده اند. امروز دولت باید پاسخ بدهد. و برگرداندن فلش به سمت رهبری حرف ناروایی است و دولت مسئولیت مسائل معیشتی مردم را بر عهده دارد. براساس قانون اساسی رییس جمهور مسئولیت بودجه کشور و اداره اقتصاد کشور را بر عهده دارد او است که وزرای اقتصادی کشور را تعیین می کند و در چنین شرایطی او باید پاسخگو باشد.
 
انبارلویی در باره این سوال که اصلاح طلبان در جامعه ما وضعیت خوبی ندارد آیا نامه آقای خویینی ها در جهت روی کار آمدن اصلاح طلبی جدیدی است؟ پاسخ داد: اصلاح طلبان در انتخابات اخیر مجلس با اقبال روبرو نشد. مجید انصاری سر لیست اصلاح طلبان پایین ترین رای را کسب کرد و حتی نفر سی نشد. این حرکت می تواند در جهت احیا اصلاح طلبی و جمع و جور کردن اصلاح طلبان باشد و می تواند این خاصیت را داشته باشد.
وی درباره عدم بی اطلاعی مجمع روحانیون از این نامه تصربح کرد: نامه قابل دفاع نیست بسیاری از اصلاح طلبان در روزهای اخیر این نامه را نقد کرده اند. همین نشان می دهد این نامه قابل دفاع نیست و مجمع مسئولیت آن را نخواهد پذیرفت. این نامه خارج از ادب و نزاکت سیاسی است. اما مجمع باید موضع خود را در قبال این نامه نشان بدهد.
 
انبارلویی در این گفت و گو درباره این سوال، آیا این نامه می خواست وزن سیاسی آقای خویینی ها را ارزیابی کند تا اصلاح طلبان فرد دیگری را برای تکرار خود معرفی کند؟ تاکید کرد: این احتمال وجود دارد ولی آقای خویینی ها سیاست مدار چیره دستی نیست. او از این دولت حمایت کرده است و در این سالها اتفاقات زیادی رخ داد و آقای خویینی ها هیچ عکس العملی نشان نداده است. در مورد این شخصیت واژه سیاستمدار به معنای واقعی کلمه قابل استفاده نیست. ایشان در طی سال های گذشته هیچ سخنرانی و یا بیانیه ای در مورد تحولات منطقه و جهان و مسائل کشور نداشت.
 
وی در پایان تصریح کرد: امروز اعتراضات وسیع مردم در کشورهای غربی کل تمدن غرب را زیر سوال برده است ولی ما هیچ عکس العملی از ایشان نمی بینیم. این کار نشان می دهد که او با این نامه نسبت به شعور سیاسی مردم تردید داشته است. مردم ما مسائل را می بینند و متوجه هستند. امروز کسی جلوی نقد کسی را نگرفته است. ایشان بعد از 7 سال حرف زده و کسی مانع از نقد ایشان نیست ولی او نقد ندارد و آدرس غلط می دهد چون فکر می کند مردم شعور ندارند و نمی فهمند. ایشان در این نامه تصویر سیاهی از کشور ترسیم می کند و حتی مشروعیت و مقبولیت نظام را زیر سوال می برد بدون اینکه عامل را معرفی کند و یا راهکاری ارائه بدهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها