تحلیلی بر نشست انتخاباتی اصلاح‌ طلبان در حسینیه جماران

اختلاف بر سر ائتلاف

یکی از اعضای حزب موتلفه اعتقاد دارد نامه موسوی خوئینی ها به ضرر اصلاح طلبان تمام شد؛ به نظر می اید برخورد وسیعی با این نامه شد و به ضرر آنها تمام شد این نامه موجب شد همه و حتی اصلاح طلبان به محتوای این نامه خندیدند این نامه نه تنها موجب احیا اصلاح طلبان نمی شود بلکه میخی بر تابوت اصلاح طلبی در عرصه سیاسی و قدرت بود
کد خبر: ۱۲۷۰۱۳۲

 حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه در گفت و گو با جام جم انلاین درباره نامه موسوی خویئنی ها به رهبری گفت: تلاش سران اصلاحات این است که برای ماندن در قدرت به شکلی اشتباهات و کوتاهی ها و ناکارآمدی های خودشان را که عامل بسیاری از مشکلات فعلی کشور است به گردن نظام بیندازند و خود را در این رابطه تبرئه کنند و بگویند ما اختیارات کافی و لازم را نداشتیم. این کار در زمان آقای خاتمی نیز انجام شد و شیوه و مشی سیاسی این طیف به همین صورت است. در آن زمان نیز مساله کافی نبودن اختیارات را مطرح کردند و لوایح دو قلو را به مجلس بردند تا به بهانه کافی نبودن اختیارات و اینکه نمی توانیم مشکلات کشور را حل کنیم ناتوانی ها و ناکارآمدی های خود را پوشش بدهند. درحالیکه آقای هاشمی با همین اختیارات و با همین قانون کشور را در ان مقطع اداره کرد و از همین طیف بود و توانست زمینه ها و زیرساخت های اقتصادی فراوانی برای کشور پدید بیاورد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: امروز اصلاح طلبی با این روش ناتوانی خود را توجیه می کند. اصلاح طلبان با توجه به عدم موفقیت در انتخابات مجلس این احتمال را طرح کرده اند که در انتخابات ریاست جمهوری ناموفق باشند از این رو به دلیل کنار گذاشته شدن از صحنه قدرت به تکاپو افتاده اند تا به این وسیله بار سنگین ضعف های دولت را به گردن نظام و رهبری بیندازند و در جامعه تردیدی ایجاد کنند تا به طرد کامل آنها نینجامد.
 
ترقی با اشاره به انعکاس نامه موسوی خوئینی ها عضو مجمع روحانیون مبارز در جامعه گفت: برخورد وسیعی با این نامه شد و به ضرر آنها تمام شد این نامه موجب شد همه و حتی اصلاح طلبان به محتوای این نامه خندیدند این نامه نه تنها موجب احیا اصلاح طلبان نمی شود بلکه میخی بر تابوت اصلاح طلبی در عرصه سیاسی و قدرت بود. لذا تاثیر آن در جامعه و در میان نخبگان منفی است.
 
وی درباره نقش جامعه روحانیون در اصلاح طلبان گفت: پشتیبان اصلی و حامی اصلی جریان اصلاحات در کشور چه در مورد عناصر تندرو و چه در مورد معتدلین مجمع روحانیون مبارز است. این جریان از ابتدای سال 84 که رسمیت پیدا کرد و از روحانیت مبارز منشعب شدند حرکت خود را با زاویه داشتن با رهبری نظام شروع کرد. امروز نیز تمام کسانی که متصل به این مجموعه هستند با رهبری و سیاست های کلان نظام و افق آینده کشور و خط امام راحل زاویه ای جدی پیدا کردند و اعتقادی به تداوم خط امام ندارند و به دنبال تحریف امام هستند تا از مبانی فکری امام تعریف دیگری ارائه بدهند. تا برای تفکر انحرافی خود مشروعیتی خط امامی حفظ کنند. لذا به نظر می رسد این حرکت نه تنها نتیجه ای نخواهد داشت بلکه آن ها را منزوی تر خواهد کرد لذا مجمع روحانیون مبارز و در راس آنها ایشان تصمیم گیر اصلی است. و در واقع ایشان در تمام مشکلاتی که اصلاح طلبان در عرصه های اقتصادی و سیاسی برای کشور پدید آورده اند سهیم هستند.
 
او در پاسخ به این پرسش، با توجه به انتقادات فراوانی که نسبت به این نامه وجود دارد آیا می توان گفت چراغ قرمزی برای اصلاح طلبی در انتخابات 1400 روشن شد؟ تصریح کرد: طبیعتا یکی از اهداف اصلاح طلبان این بود که شرایط را در انتخابات 1400 به نفع خود مساعد کنند و اگر شرایط به آن صورت فراهم نشد زمینه اغتشاش در کشور فراهم شود. لذا به نظر می رسد همانطور که خارجی ها و اپوزیسیون خارجی به دنبال اغتشاش و درگیری در داخل کشور است این طیف نیز به دنبال موضع گیری هایی هستند که در تقابل با نظام قرار بگیرند و زمینه حمایت از این جنبش ها فراهم شود و فضای انتخابات دو قطبی شود و بتوانند از این فضا بهره برداری کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
۰
۰
اتفاقا بیشتر به حرفهای شما خندیدند . چون سخنان شما شدیدا بوی پاچه خواری میداد
ترقه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
۰
۰
خوب از تو می ترسند بهت نمی خندند.

نیازمندی ها