درحالی که کاربران بازار بورس،رشدبسیار بالایی داشته‌اند، تعداد کارگزاری‌ها همچنان ثابت است و خبری از صدور مجوز جدید نیست

بورس در انحصار کارگزاران

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفتگو با جام جم آنلاین:

اغلب اختلالات بورس مربوط به کارگزاری هاست

«درآمدهای سازمان بورس کفاف هزینه ها را میدهد» مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس مشکلات تامین تجهیزات را علت اختلالات هسته معاملات اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۶۹۸۸۲
تمام سخت افزارهای هسته معاملات وارداتی است / اغلب اختلالات بورس مربوط به کارگزاری هاست
 
 
روح الله دهقان مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین علت اصلی اختلالات هسته بورس را مشکلات در تامین تجهیزات دانست و اظهار کرد: «ما در زمینه تامین تجهیزات سخت افزاری و سامانه های نرم افزاری مشکل داریم. تمام اینها وارداتی است و به دلیل تحریم ها و مسائل مربوط به تخصیص منابع ارزی در زیرساختها به مشکل میخوریم».
 
دهقان با اعلام این خبر که درآمد مجموعه های بورس در یک سال گذشته مناسب بوده، عنوان کرد: «درآمدها پاسخگوی نیاز است ولی همه چیز مسئله پول نیست. پول به اندازه کافی وجود دارد و تمایل به هزینه کردن هم در مسئولان مربوطه هست. این وظیفه ماست تا درآمدمان را در قبال ارائه سرویس هزینه کنیم».

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس وارداتی بودن تمام تجهیزات را علت به روز نشدن سیستم ها خواند و افزود: «اگر ما بازه زمانی مناسب داشته باشیم قطعا تمام زیر ساخت ها توسعه پیدا میکند. برنامه هایی برای بروزرسانی و تغییر وضعیت موجود هسته معاملات بورس در حال انجام و پیگیری است و امیدواریم در بازه زمانی معقولی به نتیجه برسیم».

وی اغلب اختلالاتی که در معاملات به وجود میآید را مربوط به کارگزاری ها دانست و گفت: «این اختلالات به هسته بورس مربوط نیست و در اختیار کارگزاری هاست. اگر هسته معاملات مانند آنچه در تاریخ 7 تیر اتفاق افتاد به مشکل بخورد، ساعت معاملات تغییر خواهد کرد».

دهقان درباره کندی سیستم های معاملاتی توضیح داد: «این کندی به شبکه سفارش گذاری آنلاین برمیگردد که در اختیار شرکت های کارگزاری است. با بالا رفتن سرعت ورود افراد جدید، گاه توسعه سیستم ها از این روند عقب میافتد و مشکلاتی رخ میدهد».
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها