رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اعلام کرد؛

کاهش چشمگیر فرار از سربازی

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به این که نهایت تخفیف را برای فراریان از سربازی قائل خواهیم شد، گفت: در این سال‌ها فرار از سربازی به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۲۶۹۷۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین شکرالله بهرامی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به سوالی در تشریح طرح بازگشت به سنگر سربازان و دستاورد‌های آن افزود: سربازان وقتی فرار از خدمت می‌کنند وحشت به آن‌ها دست می‌دهد که اگر به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بیایند چه اتفاقی برایشان خواهد افتاد.

وی گفت: ما بار‌ها در مصاحبه هایمان اعلام کرده ایم که این سربازان فراری اگر بیایند و مشغول به خدمت شوند نهایت تخفیف را برای آن‌ها قائل خواهیم شد و گاهی اگر خدمت خوبی داشته باشند به طور کامل می‌توانیم آن‌ها را از کیفر معاف کنیم و قانون به ما این اجازه را داده است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح افزود: آن‌ها که از خدمت فرار کرده اند برای این که زندگی راحتی داشته باشند و بتوانند شغل مناسبی انتخاب کنند حتما خدمتشان را انجام دهند، چون اگر سنشان بالا برود بدون گذراندن دوران خدمت در مشاغل دولتی مشغول به کار نمی‌توانند شوند.

حجت الاسلام بهرامی اضافه کرد: در طرح بازگشت به سنگر سربازان عده زیادی از افراد مراجعه کرده اند و در حال خدمت هستند و قطعا آمار سربازان فراری بسیار کاهش و مراجعت به سربازی هم بسیار افزایش یافته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که این سازمان چه برنامه‌ای برای برخورد با باند‌های جعل کارت‌های معافیت غیرقانونی پزشکی دارد؟ گفت: ما پرونده‌های متعددی در تهران، کرمان، اردبیل و استان‌های دیگر داریم که عده‌ای از مردم فریب کلاهبرداران را خورده اند و ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان پول داده اند به امید این که سربازی نروند و وقتی لو رفته اند کارتشان ابطال شده است و باید به خدمت اعزام شوند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به این که با این باند‌ها بدون اغماض برخورد شده است افزود: برخی از افراد نظامی هم احیانا در این تخلفات نقش داشته اند که با آن‌ها هم برخورد شده است.

حجت الاسلام بهرامی در پاسخ به سوالی درباره مکانیسم رسیدگی به شکایات مردم از نیرو‌های مسلح در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: بحث رسیدگی به شکایات و کرامت مردم برای ما یک اصل است.

وی افزود: ما نیرو‌های مسلح را خادم مردم می‌دانیم و در این بین احیانا کسانی هستند که رابطه صحیحی شاید با مردم نداشته باشند که قطعا با آن‌ها برخورد می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اضافه کرد: مقام معظم رهبری توجه اکیدی به برخورد مناسب نیرو‌های مسلح به ویژه نیروی انتظامی با مردم همیشه دارند و با توجه به این که نیروی انتظامی ارتباط بسیار مستقیمی در همه جا با مردم دارد قطعا اگر برخورد نامناسبی صورت گیرد دست مردم برای شکایت باز است و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح رسیدگی می‌کند.

حجت الاسلام بهرامی گفت: البته بسیاری از شکایات بی دلیل است و موجه نیست و اگر برخی اوقات از صحنه‌هایی فیلمبرداری و در فضای مجازی منتشر می‌کنند فقط بخشی از این برخورد‌ها بوده است، اما اگر واقعا ظلمی به کسی شده باشد سازمان قضایی بدون ملاحظه رسیدگی خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا شکایت مردم از نیرو‌های مسلح در این سال‌ها افزایش داشته یا کاهش؟ افزود: قطعا کاهش پیدا کرده است و بیشترین شکایات از تماس مستقیم نیرو‌های مسلح با مردم است و مثلا از اداره آگاهی شکایت می‌کنند که ما مالباخته شده ایم و مثلا خودرویمان سرقت رفته است که پلیس رسیدگی نمی‌کند، اما وقتی موضوع را پیگیری می‌کنیم می‌بینیم که واقعا پیگیری کرده اند و در حال جستجو هستند، اما برخی شکایات هم وارد است که برخورد صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در پاسخ به سوالی مبنی بر این که این سازمان چه حمایت قانونی از ماموران نیروی انتظامی در برخورد با اشرار و سارقان مسلح به ویژه در بحث بکارگیری سلاح می‌کند؟ گفت: ما در خصوص این موضوع قانونی به نام قانون بکارگیری سلاح در مواقع ضروری داریم که نحوه برخورد، زمان تیراندازی و چگونگی تیراندازی در این قانون به طور دقیق آمده است.

حجت الاسلام بهرامی افزود: ما قطعا خود را حامی نیرو‌های مسلح می‌دانیم و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح نیامده است که کاری کند نیروی مسلح، دستش روی ماشه بلرزد و برعکس موارد بسیار متعددی بوده که از مامور شکایت شده است، اما مامور تبرئه می‌شود.

وی ادامه داد: ما پرونده‌هایی داشته ایم که با وجود این که در حکم بدوی به نفع مامور حکمی صادر نشده است، اما در مقام تجدیدنظر حق را به مامور داده ایم و از نظر ما اگر ماموران در بکارگیری سلاح و برخورد با افراد خاطی، مقررات قانونی را رعایت کنند نباید نگران هیچ چیزی باشند چرا که قانون بکارگیری سلاح کاملا مشخص و روشن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها