یک نماینده در گفتگو با جام جم آنلاین:

قیمت کالاها روزانه افزایش می یابد!

عده ای سودجو که سود آن ها در گرو واردات لوازم خانگی است، اجازه نمی دهند تولید در داخل کشور، رونق پیدا کند. محسن علیزاده با بیان این نکته افزود: باید قاطعانه با فساد و رانتی که در این بخش وجود، دارد مبارزه کنیم.
کد خبر: ۱۲۶۹۱۱۹

عده ای با تقوبت صنابع تولید داخلی متضرر خواهند شد/بسیاری از تولیدات داخلی قابلیت رقابت با اجناس خارجی را دارند

محسن علیزاده، نماینده سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص واردات محصولات کره جنوبی با توجه به بلوکه شدن پول های ایران در این کشور، عنوان کرد: این موضوع در سال جهش تولید باید برسی شود. ما ظرفیت های خوبی در کشور برای تولید لوازم خانگی و صوتی و تصویری داریم. باید از تمام ظرفیت ها و توان خود برای تقویت بخش تولید استفاده کنیم. کشور در بخش اقتصاد دانش بنیان به جاهای بسیار خوبی رسیده است و در حال حاضر قادر به صادر کردن این تکنولوژی نیز هستیم. این چطور است که در چنین شرایطی بازار را برای فروش محصولات کره ای را باز گذاشته ایم؟

علیزاده دلیل واردات این کالاها سود بردن عده ای سودجو دانست که درآمدشان از این بخش حاصل می شود و اضافه کرد: اگر صنایع تولیدات داخلی تقویت شود، این افراد قطعا متضرر خواهند شد. برای آن ها بهتر است که محصولات کشورهایی که در حلقه تحریم های آمریکا متعهد شده اند که به ایران کالا نفروشند را وارد کرده و بفروشند.

نماینده سپیدان ادامه داد: باید دید چه اتفاقی در حال رخ دادن است. چرا عده ای دلال و عده ای که سود آن ها در واردات این محصولات است، اجازه نمی دهند تولید در داخل کشور رونق پیدا کند؟ چه کسانی هستند که اجازه نمی دهند در سال جهش تولید، جهشی را در تولیدات داخلی دنبال کنیم؟ در صورتی که ما محصولات مشابه آن ها را در کشور داریم که قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارند.
 
محسن علیزاده قاچاق را یکی از موضوعاتی که به دلیل نداشتن شفافیت اقتصادی و دقیق اجرا نشدن سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور برمیگردد، دانست و گفت: ما این موضوع را به جد در مجلس یازدهم دنبال خواهیم کرد و به دنبال این خواهیم بود که سرنخ های این واردات را پیدا کنیم. خیلی از این محصولات به صورت قاچاق وارد می شود؛ اما محصولاتی از این شرکت ها به صورت گارانتی شده در بازار داخل به فروش می رسند که به صورت قاچاق وارد نشده اند. این کالاها از مبادی قانونی وارد کشور شده اند.

نماینده مجلس با بیان این که رونق تولید در سال جهش تولید موضوع بسیار مهمی است، تاکید کرد: من به عنوان خدمت گزار مردم در مجلس و کمیسیون اقتصادی حتما این موضوع را به جد دنبال میکنم. یکی از اهداف و برنامه های ما این است که به توسعه درآمدهای صادراتی و تقویت بخش های تولیدی کمک کرده و قاطعانه با فساد و رانت افرادی که از وارد کردن این کالاها سود می برند، مبارزه کنیم. این که به طور دقیق این کالاها چگونه وارد می شود را هنوز مطلع نیستیم.

وی در پایان افزود: ما به دنبال این هستیم که ظرفیت و توان خود را برای افزایش تولید داخلی قرار بدهیم و کمک کنیم جلوی واردات بی رویه محصولاتی که مشابه آن را در داخل داریم و گاها کیفیت آن ها بسیار بهتر از مدل خارجی آن است را بگیریم.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها