ویروس کرونا در جهان همچنان مبتلا می کند و قربانی می گیرد.
کد خبر: ۱۲۶۹۰۵۹

به گزارش جام جم آنلاین ، هنوز هیچ چیز به اندازه کرونا در سطح جهان اهمیت پیدا نکرده است. آنچه در ادامه می آید مروری کوتاه به تمامی اخبار مربوط به ویروس کرونا در کل دنیا است.

*شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به عدد 8 میلیون و 118 هزار و 908 نفر رسیده است.

*تعداد فوت شده های کرونایی نیز 439 هزار و 204 نفر است.

*4 میلیون و 231 هزار و 668 نفر از مبتلایان سلامتی خود را بازیافته اند.

*آمریکا با 2 میلیون و 182 هزار و 950 نفر بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را در میان سایر کشورهای جهان دارد.

*تاکنون 118 هزار و 283 نفر در آمریکا در پی ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند تا این کشور در صدر جدولی قرار بگیرد که بیشترین تعداد فوتی کشورها را نشان می دهد.

*نرخ ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا کاهش یافته است اما با این حال بوریس جانسون نخست وزیر این کشور بر روی ادامه قرنطینه و رعایت کامل نکات بهداشتی تاکید می کند.

*مقامات بهداشتی پاکستان هشدار دادند شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا پایان جولای یک میلیون نفر را رد می کند. در این کشور مردم چندان اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند و اعتقادی هم به فاصله اجتماعی ندارند.

*نتایج یک سری تحقیقات دنباله دار نشان می دهد برای مقابله با ویروس کرونا، ماسک ابزار موثرتری نسبت به محلول های ضدعفونی است و حتی تاثیر رعایت فاصله اجتماعی نیز به پای تاثیرگذاری ماسک نیز نمی رسد.

*شواهد جدید نشان می دهد بیماری کووید۱۹ موجب بروز دیابت در افراد سالم می شود و عوارض شدیدی برای افراد دیابتی سابق دارد.

*پایتخت چین بعد از گذشت ۵۰ روز بار دیگر به ویروس سرسخت کرونا آلوده و در ۱۱ محله آن حالت فوق‌العاده برقرار شد.

*طبق گزارش جدید یوان‌یو-وایدر که بخشی از دانشگاه سازمان ملل متحد است، فقر مطلق جهانی به علت تاثیرات اقتصادی منفی ناشی از پاندمی کرونا افزایش خواهد یافت.

*به گفته منابع آگاه، یک شرکت چینی به کارمندان شرکت های دولتی پیشنهاد کرده تا با دریافت یکی از ۲ واکسن توسعه یافته در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

*تحقیق جدید نشان می دهد افراد مبتلا به معلولیت ذهنی یا رشدی بسیار در مقابل بیماری کووید ۱۹ آسیب پذیر هستند.

*موسسه ملی تحقیقات اقتصادی آمریکا، ان‌بی‌ای‌آر، رسما اعلام کرد که با سقوط شدید اقتصاد به علت پاندمیک کرونا در ماه فوریه آمریکا وارد رکود شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها