در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

جزئیات طرح فرزندآوری در مجلس

مهمترین مساله در بحث فرزندآوری ازدواج است. نصرالله پژمان فر با بیان این نکته افزود: در این طرح تلاش کرده ایم که موانع ازدواج را تا حدی برطرف کنیم.
کد خبر: ۱۲۶۸۳۲۸

در تلاشیم با استفاده از ظرفیت قانون به حمایت از خانواده و جمعیت بپردازیم/جزئیات طرح فرزندآوری

نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم در گفتگو با جام جم آنلاین در مورد طرح فرزندآوری که در روزهای اخیر در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده است، گفت: در این طرح تلاش شده است که با استفاده از ظرفیت قانون به چند مساله برای حمایت از خانواده و جمعیت بپردازیم.

پژمان فر مهمترین مساله را ازدواج دانست و افزود: باید به موضوع ازدواج پرداخته شود تا بتوانیم بهانه هایی که موجب تاخیر در ازدواج می شوند و یا باعث می شوند افراد تا آخر عمر خود ازدواج نکنند را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: عواملی که باعث تاخیر در ازدواج میشوند چند دسته هستند. افراد به دلیل این که شغل ندارند و ازدواج نمیکنند و همچنین مسائل دیگری مانند تحصیلات، سربازی و مسکن که در در این طرح در صدد مدتفع کردن آن ها برآمدیم تا بتوانیم مقداری این مشکلات را روان تر کنیم.

نصرالله پژمان فر با بیان این که عامل دیگری که باعث کاهش فرزندآوری می شود طلاق است، عنوان کرد: باید عواملی که منجر به طلاق میشود را بررسی کرد و با ارائه راهکارهایی موجب شد آمار طلاق کاهش پیدا کند و در نتیجه این عمل تاثیر مثبتی روی فرزندآوری و افزایش جمعیت خواهد داشت.

نماینده مجلس یازدهم حمایت از مادران را مساله بعدی در این طرح خواند و گفت: موضوع دیگری که در بحث فرزندآوری باید به آن پرداخت عواملی مانند حمایت نشدن از مادران شاغل، مرخصی هایی که باید به آن ها داده شود، خدماتی که در دوران بچه داری برای مادران لازم است و حمایت از کسانی که مشکل نازایی دارند را پیش بینی کردیم.

وی در پایان مهمترین مساله را فرهنگ سازی در این راستا عنوان کرد و اظهار کرد: تکالیفی برای آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و درمان، صدا و سیما و باقی دستگاه ها در این طرح ایجاد شده است که در ارتباط با فرهنگ فرزندآوری و این که فرزندآوری و داشتن بچه یک امتیاز برای مادر است پیش بینی شده است.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
۰
۰
متاسفم بخاطر شما نمیتونیم بچه بیاریم اون دوران گذشت خودتون بچه بیارین بفرستین واستون مرز نگه دارن.

نیازمندی ها