سرانجام پس از کش‌وقوس های فراوان از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز (شنبه) طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا در پایتخت اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۸۲۹۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، با شیوع ویروس کرونا در کشور و نگرانی‌هایی که بابت افزایش سرعت انتقال این ویروس به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی وجود داشت، تصمیم بر آن شد تا طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت اجرا نشود تا از تراکم جمعیت در شبکه حمل و نقل عمومی جلوگیری شود.
 
این روند از آغاز سال ۹۹ تا روز گذشته ادامه داشت و در این بین گرچه چند باری صحبت از اجرای دوباره طرح ترافیک در معابر تهران شده بود اما هربار با ورود مستقیم ستاد ملی مقابله با کرونا این تصمیم به تعویق افتاده و اجرا نشده بود تا این که با هماهنگی‌های انجام شده، تصمیم بر آن شد تا طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا از صبح روز شنبه، ۱۷ خردادماه با یک‌سری تغییر در ساعت اجرا، اجرایی شود.
 
سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهور تهران بزرگ در این باره گفت: با هماهنگی‌های انجام شده میان شورای ترافیک شهر تهران و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بر آن شد تا دو طرح ترافیکی که اجرای آن در پایتخت متوقف شده بود، دوباره و از امروز، شنبه ۱۷ خردادماه اجرایی شود.
 
وی درباره شیوه اجرای طرح و تغییرات رخ‌داده در آن نیز گفت: فعلا و به طور موقت بنا شد تا هر دو طرح ترافیکی به جای ساعت ۶:۳۰ از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز شود و در ساعت ۱۶ نیز به پایان برسد. به این ترتیب افراد می‌توانند همچنان برای رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی با خودروی شخصی وارد این محدوده شوند. همچنین برای رعایت حال کارمندان وافرادی که ساعت کارشان زودتر به پایان می‌رسد، امکان خروج از طرح ترافیک برای افرادی که قبلا وارد این محدوده شده‌اند، از ساعت ۱۴ و برای یک بار ممکن است.
 
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این که تغییری در محدوده اجرای طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) اعمال نشده است، گفت: طبیعی است که ورود خودروهای غیرمجاز در ساعت اجرای طرح مشمول جریمه خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها