دهیار روستای سرپر بخش دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد

سوختگی ۴ دیشموکی براثربرخورد صاعقه/درخواست از مسئولان برای کمک به آسیب دیدگان

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران:

عمدی بودن آتش سوزی های اخیر در پایتخت ثابت نشده است

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: برخلاف برخی از افراد که مدعی شده اند آتش سوزی های اخیر در تهران عمدی است برای کارشناسان سازمان آتش نشانی تا این لحظه عمدی بودن آتش سوزی ها ثابت نشده است.
کد خبر: ۱۲۶۸۲۵۰

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در گفتگو با فارس درخصوص اینکه در برخی از محافل و فضای مجازی پیام‌ها و ادعاهایی دست به دست می شود که حکایت از عمدی بودن آتش سوزی های اخیر در تهران دارد، گفت: برای ما در سازمان آتش نشانی شهر تهران هنوز عمدی بودن آتش سوزی ها ثابت نشده است.

وی افزود: ایجاد آتش سوزی دهه ها عامل دارد که هر کدامش می تواند باعث آتش سوزی شود نظیر صاعقه، آتش خاموش نشده بعد از پیکنیک، اتصالی سیم‌های برق و حتی گرمای بیش از حد هوا در حالی که شعله عمدی یکی از این علت ها می تواند باشد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: ما در سازمان آتش نشانی تهران در همین روزهای اخیر بارها اعلام کرده ایم که عمدی بودن آتش سوزی هایی که عمدتا هم در فضای عمومی شهر بوده است برای ما ثابت نشده است.

ملکی گفت: البته نکته جالب این است که در خود آتش سوزی عمدی هم دو نوع آتش عمدی داریم. یک مورد همان چیزی است که در ذهن مردم همواره همراه با انگیزه خرابکاری است و نوع دوم که عمدی است اما به قصد خرابکاری نیست.

وی ادامه داد: از سالیان قبل کشاورزان پس از اولین برداشت برای از بین بردن پوشال های باقی مانده روی زمین اقدام به ایجاد حریق می کرده اند تا پول حمل و نقل پوشالها را ندهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در همین حین کنترل آتش از دست شان خارج شده و به زمین های مجاور و بوستان و درخت های دیگر سرایت می کرده و باعث حریق می شده است که این هم یک نوع آتش عمدی محسوب می شده است.

ملکی گفت: اما اینکه برخی می گویند ما دیدیم یک نفر با یک شعله در دست آمد و جایی را به آتش کشید و رفت برای ما هنوز ثابت نشده است و باید اگر فیلم و عکس و مدارکی در دست دارند به ما و دستگاه‌های ذی ربط ارائه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها