رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای ای‌تی‌آر شرکت آسمان در ارتفاعات دنا با آخرین دفاعیات متهمان به پایان رسید

مقصر در حادثه سقوط هواپیمای ای تی آر، خلبان است

سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان امروز (جمعه) از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربریِ شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان (PIA) یک دقیقه پیش از فرود در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی جناح کراچی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۷۲۵۳

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ایسنا، این هواپیمای ایرباس A۳۲۰ که از لاهور به سمت کراچی می‌آمده کمی پیش از فرود در منطقه «باغ جناح» در نزدیکی شهر «ملیر تاون» کراچی سقوط کرده است.

سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان اعلام کرده که ارتباط این هواپیما با آن‌ها یک دقیقه پیش از سقوط قطع شده بود.

تخمین زده شده که ۹۸ مسافر از جمله ۹۱ نفر در بخش ایکانامیک کلاس و هفت نفر در بخش بیزینس کلاس در پرواز PK-۳۰۳ این هواپیما حضور داشته‌اند. رسانه‌های محلی تعداد کل سرنشینان هواپیما را ۱۰۷ نفر اعلام کرده‌اند.

نیروهای واکنش سریع ارتش پاکستان و نیروهای رنجرز سِند پاکستان بلافاصله برای شرکت در عملیات امداد و نجات به محل سقوط این هواپیما اعزام شدند.

بنا بر گزارش شبکه خبری جئوی پاکستان، هواپیما روی شهر و منازل مردم فرود آمده و در محل حادثه چندین خانه در منطقه سقوط هواپیما آسیب دیده‌ یا آتش گرفته‌اند.

هنوز گزارشی مبنی بر شمار تلفات این سانحه منتشر نشده است. به دلیل باریک بودن جاده‌ها و ازدحام مردم، آمبولانس‌ها برای دسترسی به محل سقوط هواپیما با مشکل مواجه شده‌اند.

عبدالله حافظ، سخنگوی شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان اظهار داشته که مارشال ارشد ملک، مدیر ارشد اجرایی این هواپیمایی برای ارزیابی وضعیت، عازم کراچی شده است.

مارشال ارشد ملک اعلام کرده که خلبان در آخرین سخنان خود از نقص فنی هواپیما خبر داده بوده است. به گفته وی، اگرچه به خلبان اعلام شده بود که هر دو باند فرودگاه کراچی برای فرود او آماده است اما این خلبان تصمیم به «گو اراند» می‌گیرد.

حافظ هم‌چنین با بیان اینکه فعلا برای هرگونه اظهار نظر مبنی بر خطای فنی در هواپیما زود است، اعلام کرد که یک نهاد مستقل تحقیقاتی در حال بررسی برای تعیین علت سقوط هواپیما است

به گفته وی، شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان (PIA) به زودی کنفرانس مطبوعاتی مفصلی را برگزار می‌کند تا جزئیات سقوط را به اشتراک بگذارد.

امدادگران نیز تاکنون از خروج ۲۵ نفر از زیر آوار ساختمان‌های مسکونی و حادثه‌دیده در محل سقوط و انتقال آن‌ها به بیمارستان خبر داده‌اند. هم‌چنین تاکنون اجساد یک کودک پنج ساله و یک فرد دیگر از این محل از زیر آوارها بیرون آورده شده است.

انصار نقوی، روزنامه نگار ارشد و باسابقه پاکستانی که در حال حاضر در «چنل ۲۴» مشغول به کار بوده نیز در محل سقوط این هواپیما جان خود را از دست داده است. نیروهای امدادی با توجه به مشکلات ایجاد شده برای عملیات امدادی از مردم خواسته‌اند تا از تجمع در محل حادثه جداََ خودداری کنند. هم‌چنین از بالگردهای نجات برای اجرای عملیات جست‌وجو نجات استفاده شده است.

تصاویر منتشر شده از محل سقوط حاکی از تجمع مردم در این منطقه بوده و ستون‌های دود شدید ناشی از این سانحه را نشان می‌دهد.

شاهدان عینی گفته‌اند که به نظر می‌رسید هواپیما پیش از سقوط بین دو یا سه بار برای فرود تلاش کرده است.

منطقه مسکونی «مودال کلونی» که هواپیما در آن سقوط کرده در حاشیه فرودگاه کراچی قرار داشته و منطقه‌ای فقیرنشین و پرازدحام است.

شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان نیز بیانیه‌ای صادر کرده که در آن اسامی سرنشینان این پرواز ذکر شده است.

گفته می‌شود سرنشینان پرواز PK-۸۳۰۳ شامل ۵۱ مرد، ۳۱ زن و ۹ کودک بوده‌اند. هرچند هنوز آمار دقیق سرنشینان این هواپیما تایید نشده و همچنان اطلاعات ضدونقیض در این باره وجود دارد.

 

سقوط هواپیمای مسافربری در پاکستان (+عکس)

سقوط هواپیمای مسافربری در پاکستان (+عکس)

 

تعداد بازدید : 251
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها