نیروهای امنیتی اسپانیا یک مظنون داعشی با تابعیت مراکشی را در بارسلونا بازداشت کردند که قصد اجرای عملیات تروریستی را داشت.
کد خبر: ۱۲۶۶۰۶۴

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، پلیس اسپانیا امروز (جمعه) اعلام کرد یک مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش را بازداشت کرده که قصد داشت عملیات مسلحانه انجام دهد.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از پلیس اسپانیا گزارش داد این تبعه مراکشی که بسیار هم شخصیتی رادیکال و افراطی دارد، بعد از تحقیقات مشترک با نیروهای امنیتی مراکش و آمریکا و طی عملیات ضد تروریستی در بارسلونا بازداشت شده است.

پلیس اسپانیا با صدور بیانیه‌ای گفت: «مظنون قصد داشته اقدامی تروریستی انجام دهد اما جزئیات آن نامعلوم است».

بر این اساس، تحقیقات پلیس نشان می‌دهد این شخص طی روزهای اخیر با روش‌های پیچیده امنیتی، محدودیت‌های قرنطینه‌ای و تردد ویژه شیوع ویروس کرونا را برای «یافتن اهداف احتمالی» حمله خود شکسته است.

روزنامه «اِل ایندیپندنته» نیز به نقل از پلیس اسپانیا نوشت که مظنون بازداشتی طی چهار سال قبل با داعش در ارتباط بوده و از خود تمایلاتی نسبت به این گروه نشان داده است، همچنین روند افراطی شدن وی تا کنون ادامه داشته اما سعی می‌کرده با مخفی‌کاری خود را یک عنصر تندرو نشان ندهد.

بر این اساس، روند داعشی شدن وی اخیرا و در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در اسپانیا کامل شده و با سوءاستفاده از وضعیت ویژه‌ای که به دلیل این بیماری برقرار شده، سعی داشته که به یک عنصر فعال تبدیل شود.

تحقیقات پلیس اسپانیا این احتمال را می‌دهد که شخص مظنون با تماس مستقیم از سوی سرکرده داعش و با هدف انجام عملیات تروریستی در این کشور فعال شده است.

حدود دو هفته پیش نیز وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور یکی از مهم‌ترین اعضای تحت تعقیب گروه تروریستی داعش در اروپا در این کشور بازداشت کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها