دولت فرانسه به منظور احتکار و انبار جانشین های نیکوتین فروش آن را محدود کرد. میزان درخواست برای خرید آن وقتی بالا رفت که تحقیقات ثابت کرد که جایگزین های نیکوتینی بدن را مقابل ویروس کرونا مقاوم می کنند.
کد خبر: ۱۲۶۴۹۳۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، تحقیقات اثبات کرده بود ماده موجود در نیکوتین و سایر جایگزین های شبیه نیکوتین می تواند بدن را مقابل ویروس کرونا محافظت کند بنابراین درخواست برای خرید آن به سرعت بالا رفت.

دولت فرانسه بر همین اساس اعلام تا یازدهم می که قرنطینه سراسری فرانسه به تدریج رفع می شود داروخانه ها مجازند محصولات جایگزین نیکوتین همانند آدامس، صمغ، چسب های مخصوص و قرص های نیکوتین را به صورت محدود بفروشند.

همچنین خرید و فروش انواع محصولات مبتنی بر نیکوتین به صورت آنلاین ممنوع شده است.

دولت در بیانیه ای گفت که این اقدام در مرحله اول جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف بیش از حد یا سوء استفاده های مرتبط با نیکوتین است.

در وهله دوم ، تأمین مستمر و مناسب برای افرادی که نیاز به حمایت پزشکی نیکوتین دارند، باعث ایجاد وضع قانون محدودیت در خرید و فروش آن شده است.

تحقیقات اخیر در بیمارستان پاریس اثبات کرده است که سیگاری ها کمتر از سایرین به کرونا آلوده می شوند.

این تحقیقات ، یافته های مشابهی را منتشر کرد که ماه گذشته در مجله پزشکی نیو انگلستان منتشر شد که نشان می داد 12.6 درصد از هزار مورد چینی مبتلا به کرونا سیگاری بوده اند.

حالا بر پایه این تحقیقات قرار است به کلیه کارکنان و بیماران بیمارستان پاریس برچسب نیکوتین زده شود تا اثبات شود آیا واقعا این ماده مقابل کرونا مانند سد عمل می کند یا خیر.

این نظریه این است که نیکوتین می تواند به گیرنده های سلولی بچسبد و از این طریق از ورود ویروس به سلول ها و گسترش آن در بدن جلوگیری می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها