متخصص تغذیه در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد ؛

چگونه با کمک ماه رمضان لاغر شویم؟

یک متخصص تغذیه می گوید ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای کسانی است که می خواهند به وزن ایده آل برسند چون فرصت آن هم مهیا شده است.
کد خبر: ۱۲۶۴۸۷۴

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدرضا ساعدی متخصص تغذیه و رژیم لاغری در رابطه با راهکارهای لاغری در ماه مبارک رمضان به جام جم آنلاین گفت: ابتدا باید یک نکته روشن شود و آن هم اینکه غذا نخوردن به معنای رژیم نگرفتن نیست. کسی که یک روز تمام روزه می گیرد و سپس در افطاری اقدام به پرخوری می کند هرگز نمی تواند به وزن ایده آلش برسد. برخی در وعده های سحری، افطاری و شام آنچنان پرخوری می کنند که نه تنها در پایان ماه لاغرتر نمی شوند که حتی با اضافه وزن بیشتری هم مواجه می شوند.

وی افزود: با اتخاذ یک رژیم مناسب می توان چربی های بدن را آب کرد و به وزن دلخواه رسید. بهترین نوع تغدیه جهت رسیدن به وزن دلخواه استفاده از میوه و سبزیجات تازه و متنوع در سحری و افطاری است. آنها سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان و قند و ویتامین هستند و مواد مورد نیاز بدن شما را فراهم می کنند و علاوه بر آن باعث سیری هم می شوند. آب بدن هم با همین منابع غذایی فراهم می شود. یکی از بهترین سالادها برای شام سالاد خیار و گوجه فرنگی است که می توان آن را با انواع سبزیجات و میوه ها نظیر جوانه گندم، پیاز، سیر، حبوبات و ... غنی تر کرد.

ساعدی با بیان اینکه افرادی که دنبال رژیم لاغری هستند از مصرف غذاهای چرب و سنگین دوری کنند عنوان کرد: استفاده از آب و شیر و مایعات گرم در افطار بسیار توصیه می شود. وعده سحری حتما باید غذایی گرم و آبکی باشد و به هیچ عنوان نباید شامل غذای پرچرب و سنگین باشد.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: بسیاری از روزه داران وعده سحری را حذف می کنند که این اصلا به نفع آنها نیست. حذف سحری باعث می شود تا فرد در طول روز کسل و بی حوصله باشد و از نیرو و توان کافی برای انجام دادن کارهای روزمره برخوردار نباشد. حذف سحری نه تنها به کاهش وزن کمکی نمی کند بلکه با سوخت و ساز پایه بدن باعث می شود تا روند لاغری از مسیر صحیح خارج شده و وارد یک مسیر ناسالم شود.

ساعدی بیان داشت: هنگام افطار فرد روزه دار نباید حجم زیادی از مایعات و خوراکی ها را درون معده خود جای دهد چرا که اینکار باعث می شود تا دچار اضافه وزن شود و نتواند به وزن دلخواه برسد. همانطورکه گفتم بهترین نوع افطار استفاده از مایعات و غذاهای آبکی و گرم مثل سوپ است ضمن اینکه در کنار آن پنیر، نان، سبزی هم توصیه می شود.

ساعدی تصریح کرد: فردی که می خواهد در پایان ماه رمضان به وزن دلخواه خود برسد باید در این ماه غذاهای پرچرب ، نوشیدنی های گاز دارد و شیرینی های لذیذی مثل زولبیا و بامیه را فراموش کند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از عللی که تلاش های یک روزه دار برای کاهش وزن را از بین می برد کم کردن فاصله بین افطاری و شام است. بین این دو باید فاصله معقولی وجود داشته باشد در غیراینصورت زحمات یک فرد هدر می رود. ابتدا وعده افطاری باید به خوبی هضم شود تا فرد بتواند به وزن دلخواه برسد. هر دو وعده باید به اندازه باشند تا مشکلی پیش نیاید.

ساعدی گفت: در رابطه با حلیم باید بگویم مصرف کم آن هیچ اشکالی ندارد اما به محض اینکه از حد عبور کرد مشکل ساز می شود. حلیم دارای مقادیر زیادی چربی است. من به جای غذاهایی مثل آش و حلیم ، برنج را پیشنهاد می کنم که سوخت و ساز بدن را فراهم می کند.

این متخصص رژیم لاغری افزود: دارچین، گشنیز، ادویه ، فلفل، زنجبیل و ... چیزهایی هستند که در صورت اضافه شدن به وعده های غذایی به لاغر شدن فرد کمک می کنند.

این متخصص تغذیه در پایان گفت: اعمال رژیم لاغری شرایط خاصی می خواهد. نمی توان با هر شرایط بدنی و هرگونه فعالیتی به لاغری رسید. اگر فرد سلامت جسمانی کاملی ندارد نه تنها باید از رژیم های لاغری دوری کند که حتی روزه هم نگیرد. برای این امر بیشتر باید یک پزشک متخصص مشورت کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها