عبداللهی گفت: مصرف خودسرانه مکمل‌ها سبب تضعیف سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری کرونا می شود.
کد خبر: ۱۲۶۴۷۲۹

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، زهرا عبداللهی رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به مصرف خودسرانه مکمل اظهار کرد: متاسفانه برخی از افراد اقدام به مصرف خودسرانه انواع مکمل های شیمیایی به منظور مبارزه و پیشگیری از بیماری کرونا می‌کنند که این مسئله می‌تواند آسیب جدی به آن ها وارد کند.

او ادامه داد: براساس مستندات و شواهد علمی مصرف مکمل های ویتامین در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تاثیری ندارد و سازمان بهداشت جهانی نیز این مسئله را رد کرده است.

رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: تبلیغاتی غیر واقعی در خصوص ارتباط مستقیم مصرف مکمل‌های ویتامین c به خصوص برای مقابله با  بیماری کرونا در فضای مجازی انجام شده است. برخی از افراد در دام این گونه تبلیغات افتاده و دچار گرفتاری های مختلفی می‌شوند.

عبداللهی ادامه داد: مصرف بی رویه مکمل ها نه تنها باعث بهبود سیستم  دفاعی بدن نمی‌شود بلکه یکی از عوارض آن تضعیف سیستم ایمنی است و همین مسئله می تواند انسان را در برابر بیماری کرونا ضعیف کند. تغذیه سالم، مقوی و طبیعی می تواند سیستم دفاعی بدن را تقویت کند.

 رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: در مکمل های شیمیایی املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن وجود ندارد. برای تامین مواد مورد نیاز بدن باید افراد یک برنامه غذایی سالم داشته باشند و در سبد غذایی روزانه از مصرف میوه و سبزیجات تازه غافل نشوند.

عبداللهی تاکید کرد: برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در درجه اول رعایت بهداشت فردی مهم است و افراد باید به طور مرتب دست‌های خود را با آب و صابون و مواد ضدعفونی کننده شستشو دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها