دو کشوری که بیش از هر جای دیگری در اروپا قربانی کرونایی دارند از امروز و فردا به صورت تدریجی به کسب و کار برمی گردند.
کد خبر: ۱۲۶۳۸۰۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، اروپا بازگشت به کار را از امروز آغاز کرده است، البته شغل های غیرضروری هنوز تعطیل هستند اما برخی از مشاغل دیگر بازگشایی می شوند. این اتفاق به طور همزمان در ایتالیا و اسپانیا رخ خواهد داد؛ دو کشوری که بیشترین میزان قربانیان را در اروپا داشتند و شیوع کرونا در آنها وحشتناک بود. این دو کشور اروپایی نیز قرنطینه سفت و سختی دارند.

در اسپانیا از امروز در متروها ماسک رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد. برخی از کارخانه هایی که اقلام ضروری تولید می کنند از امروز مجددا آغاز به کار کردند هر چند مشاغل بسیار زیاد دیگری هنوز ممنوعیت فعالیت دوباره دارند واین ممنوعیت تا دو هفته دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

در ایتالیا هم فروشگاه های کتاب فروشی، لوازم التحریر و لباس های بچه گانه باز شده اند که البته مشخص نیست ملاک چنین انتخابی چه چیزی بوده است. ایتالیا آرام آرام قرنطینه را می شکند.

در دانمارک نیز اکثر مشاغل بازگشایی شده اند و مدارس نیز باز هستند.

اسپانیا امروز علیرغم نگرانی برخی از رهبران منطقه ای و اتحادیه های صنفی ، ممنوعیت کار غیر ضروری را برطرف کرده است.

این کشور از  14 مارس فشار عمومی برای تعطیلی را مضاف کرد. در 30 مارس هنگامی که تمام مشاغل غیر ضروری به مدت دو هفته تعطیل شد ، این اقدامات حتی بیشتر تشدید شد. این ممنوعیت حتی سختگیرانه تر از انگلیس بود .

قرنطینه  اسپانیا همچنان به قوت خود باقی است و احتمالاً تمدید خواهد شد ، اما دولت تعطیلی تجارت را تمدید نکرده است.

افرادی که امروز برمی گردند شامل کارگران ساختمانی و افراد شاغل در بخش فاضلاب ، امنیت ، ارتباط از راه دور و گمرک هستند

کارگران و شرکت هایشان برای اطمینان از عدم آلوده شدن به ویروس ، مجبور به رعایت مقررات سختگیرانه هستند.

در اسپانیا به کارگران توصیه می شود که تجهیزات خود را با یکدیگر به اشتراک نگذارند، از دستکش و ماسک استفاده کنند ، 6 تا 8 متر از یکدیگر فاصله بگیرند و از مسائل حمل ونقل عمومی نیز استفاده نکنند.

مشاغل دیگر از جمله کلوپ های شبانه و رستوران ها هنوز تعطیل هستند و ممکن است برای هفته ها باقی بمانند.

فروشگاه های مواد غذایی ، داروخانه ها و مراکز پزشکی ، پمپ بنزین ها ، فروشگاه های مواد غذایی و کلینک حیوانات خانگی، تجارت اینترنتی و خشکشویی ها نیز باز شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها