رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت:

مردم در هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی فاصله را رعایت کنند

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص حجم زیاد مسافران در تهران در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: اگر قرار است از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده شود، پروتکل های بهداشتی مانند حفظ رعایت و استفاده از اقلام بهداشتی همچون ماسک و دستکش استفاده شود.
کد خبر: ۱۲۶۳۷۳۱

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، حسین عرفانی گفت: با گذشت بیش از 50 روز از شیوع بیماری کرونا در ایران تمام استان‌های کشور درگیر این بیماری هستند و این ویروس با میزان سرایت بالایی که دارد مترصد این است که به شیوع و سرایت خود ادامه دهد و موارد بیشتری را نسبت به گذشته مبتلا کند.

وی همچنین به فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی ضروری اشاره و بیان کرد: به منظور ایجاد تعادل بین فعالیت‌های پایه در عرصه اقتصاد و تولید و همچنین خدمات با اعمال مراقبت‌های بهداشتی، موضوع فاصله‌گذاری هوشمند مطرح شده است. کسانی‌که در عرصه اقتصاد و خدمات در کشور مشغول هستند با مراجعه به درگاه الکترونیکی در وزارت بهداشت و مطالعه پروتکل‌هایی که از بیماری جلوگیری شود به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشریح فاصله گذاری هوشمند ابراز کرد: در این مرحله جامعه به فعالیت خود ادامه می‌دهد اما شعار در خانه بمانیم همچنان به قوت خود باقی است. هموطنان باید بدانند کرونا مطرح است و این بیماری سلامت جامعه را تهدید می‌کند؛ به همین منظور جز در موارد ضروری نباید از منزل خارج شوند و مراودات اجتماعی نباید به راحتی انجام شود. اگر شهروندی مجبور بود از منزل خارج شود باید نکات بهداشتی را رعایت کند تا بیماری به باقی جامعه سرایت نکند.

وی در باره گام دوم بسیج ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: اقدام مرحله دوم فاصله گذاری هوشمند از (23 فرودین ماه) در استان‌های کشور و از (31 فروردین ماه) در تهران به مرحله اجرا گذاشته می‌شود تا جامعه به فعالیت خود ادامه دهد.

عرفانی در پایان در خصوص حجم زیاد مسافران در تهران در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اظهار کرد: توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا این است اگر قرار است از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده شود پروتکل های بهداشتی مانند حفظ رعایت و استفاده از اقلام بهداشتی همچون ماسک و دستکش استفاده شود این در شرایطی است که افرادی که علایم بیماری را دارند به هیچ وجه نباید از وسایل تردد عمومی استفاده کنند. در صورت شلوغ بودن مترو مردم ازدحام نکنند و منتظر باشند تا قطار بعدی در صورتی که خلوت بود سوار شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها