احمد نوراللهی در گفت‌وگو با جام‌‌جم: سال 98 سال خوبی برای من بود

می خواهیم یك روز قهرمان آسیا شویم

سال ۹۸ را باید به نام احمد نوراللهی سند زد زیرا در این سال، هافبك پرسپولیسی‌ها به اوج دوران فوتبال خود رسید و بلوغ را در زمینه حرفه‌ای تجربه كرد.
کد خبر: ۱۲۶۳۰۶۸

نوراللهی در سالی كه پشت سر گذاشتیم، توانست فروردین را با گل 3 امتیازی در دربی آغاز كند. سپس همراه با پرسپولیس در این سال موفق شد به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی برسد.

قرارداد بسیار خوب و گران قیمتی با سرخپوشان برای فصل نوزدهم منعقد كرد و با توجه به شرایط رقم خورده در این تیم، به عنوان كاپیتان برای اكثر بازی‌های پرسپولیس وارد زمین شد زیرا حسین ماهینی، سیدجلال حسینی، امید عالیشاه و سایر بازیكنانی كه شانس كاپیتانی در پرسپولیس داشتند، همگی نیمكت‌نشین شدند و در نهایت نوراللهی موفق شد جای ثابتی در تیم ملی برای خود دست و پا كند.

بازیكن باهوش و شمالی سرخپوشان، مثل سایر فوتبالیست‌های ایرانی در روزهای اخیر، اسیر قرنطینه برای فرار از ویروس كرونا و قطع زنجیر گسترش این بیماری عجیب بود و به همین خاطر، تمرینات اختصاصی و خانگی خود را دنبال می‌كرد زیرا خبری از تمرینات گروهی نبود. در نوروز ۹۹ با این بازیكن به صحبت پرداختیم.

نوراللهی كه حالا دیگر یكی از سرشناس‌ترین فوتبالیست‌های لیگ برتر و فوتبال ایران به حساب می‌آید، در پاسخ به سوالی در رابطه با سالی كه پشت سر گذاشت، گفت: «به شخصه فكر می‌كنم برای من سال بسیار خوبی بود زیرا توانستم در بیشتر بازی‌های پرسپولیس به میدان بروم و همچنین در تیم ملی شرایط بهتری را تجربه كنم اما فكر می‌كنم این وضعیت برای همه مردم ایران یكسان نبود. مشكلات زیادی در سال ۹۸ برای مردم ایران به وجود آمد كه امیدوارم در سال جدید دیگر خبری از آن نباشد؛ هرچند همه ما در حال حاضر درگیر با بیماری كرونا هستیم و این موضوع دغدغه جدی برای همه مردم ایران به وجود آورده است. حتی در دنیا هم مردم مشغول مبارزه با این بیماری هستند.»

نوراللهی اضافه كرد: «با این حال در سالی كه گذشت، تلاش كردم یكی از بازیكنان تاثیرگذار پرسپولیس باشم و با توجه به اتفاقاتی كه در طول سال رقم خورد، فكر می‌كنم به اهدافم نزدیك شدم. البته ما دنبال آن بودیم كه پیش از پایان سال ۹۸ قهرمانی خود در لیگ برتر را قطعی كنیم اما همان طور كه دیدید، لیگ به فاصله كوتاه تا آخر سال، به علت شیوع كرونا تعطیل شد. ما هم در شرایط فعلی نمی‌دانیم آیا در لیگ نوزدهم باز هم می‌توانیم به میدان برویم یا نه. به هر حال شرایط برای همه تیم‌ها به این شكل است و حتی در اروپا هم می‌بینید كه فوتبال تعطیل شد. این اتفاقات برای آنها در حالی رقم می‌خورد كه باشگاه‌ها و لیگ‌های قدرتمندی دارند اما آنها هم مجبور شدند رقابت‌های خود را به حالت تعطیلی در آورند. از این رو هیچ تفاوتی بین ایران با سایر كشورها وجود ندارد و همه باید منتظر تصمیم سازمان لیگ باشیم.»

كاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه صحبت‌هایش به بحث راجع به قهرمانی احتمالی سرخپوشان در لیگ نوزدهم پرداخت و افزود: «این موضوع به قانون و نظر مسؤولان سازمان لیگ بر می‌گردد. من فكر می‌كنم تا به حال هیچ یك از مسؤولان فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش یا سازمان لیگ در مورد تعطیلی بازی‌ها صحبتی نكرده زیرا همه می‌دانیم كه به زودی شرایط برای زندگی عادی و ادامه فوتبال مهیا خواهد شد و امیدوارم كه این طور باشد زیرا همه ما از ماجرایی كه كرونا بر زندگی مان تحمیل كرد، سختی‌های زیادی دیدیم. آرزو می‌كنم لیگ مجددا آغاز شود چون ما فاصله بسیار كمی تا كسب چهارمین قهرمانی پیاپی داریم و ۱۰ امتیاز از رقبای خود جلو هستیم. اگر لیگ را ادامه بدهند ما خیلی زود به قهرمانی در این فصل می‌رسیم.»

نوراللهی در نهایت گفت: «برای سال جدید برنامه‌های زیادی داریم اما به شرط آن كه شرایط رسیدن به این اهداف هم مهیا شود. ما می‌خواهیم روزی قهرمان آسیا شویم و عجیب نیست كه برنامه‌ها و اهداف مان روی این اصل برنامه‌ریزی شده باشد. دو فصل قبل هم تا یك قدمی قهرمانی هم رفتیم اما در گام آخر به خاطر كمبود بازیكن و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات به خواسته واقعی خود نرسیدیم ولی این پایان ماجرا نیست و ما به تلاش مان ادامه خواهیم داد. امیدوارم سال بسیار خوبی برای مردم ایران رقم بخورد. آرزو دارم مردم ایران بار دیگر به روال عادی زندگی خود بازگردند و دیگر اثری از بیماری كرونا در جامعه نبینیم.»

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها