سفارت ایران در ابوظبی اعلام کرد که بر اساس هماهنگی‌های انجام شده مجوز پرواز الاتحاد ابوظبی به قشم امروز (یکشنبه) به منظور انتقال اتباع امارات متحده عربی صادر شده است.
کد خبر: ۱۲۶۱۰۳۰

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی در پی توقف پروازها به امارات عربی متحده به دنبال شیوع ویروس کرونا در ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که براساس هماهنگی‌های به عمل آمده توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی و وزارت امور خارجه ایران با جهات ذیربط، صدور مجوز پرواز فلای دبی به تهران در روز شنبه ١٠ اسفند و مجوز پرواز الاتحاد ابوظبی به قشم در تاریخ یکشنبه ١١ اسفند جهت انتقال اتباع کشور امارات متحده عربی صادر شد.

سفارت ایران روز گذشته نیز اعلام کرده بود که سازمان هواپیمایی کشوری امارات ، روز شنبه ۱۰ اسفند مجوز پرواز شرکت ماهان و همچنین مجوز پرواز برای شرکت کیش ایر در تاریخ ١٢ اسفند از امارات به ایران جهت بازگرداندن مسافران ایرانی را صادر کرده است.

گفتنی است در پی شیوع ویروس کرونا، هواپیمایی امارات پروازها از مبدا و به مقصد ایران را برای یک هفته لغو کرد.

در بیانیه‌ای که این شرکت منتشر کرد، آمده است: تمام پروازهای مسافری و باری از مبدا یا به مقصد ایران یک هفته متوقف می‌شود که ممکن است تمدید شود. همین موضوع باعث بروز مشکلاتی برای هموطنان ایرانی که به امارات سفر کرده و یا در آنجا حضور داشتند، شد. پس از آن رایزنی‌های از سوی دستگاه دیپلماسی، سفارتخانه ایران در ابوظبی و سرکنسولگری ایران در دبی و سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفت و پروازهایی برای انتقال هموطنان ایرانی طی سه روز اخیر برقرار شد.

لازم به ذکر است هموطنان ایرانی همچنین می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۶۱۱۵۳۰۰۹ ستاد شبانه روزی ارتباطات کنسولی مستقر در محل وزارت خارجه تماس گرفته و از آخرین تحولات و اقدامات انجام شده ‌در پی لغو پروازها آگاه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها