آمار چاقی در بزرگسالان و اطفال نه‌تنها در كشور ما بلكه در جهان روز به روز در حال افزایش است. كما این‌كه در دهه گذشته شیوع بیماری چاقی ۵۰درصد افزایش یافته است. ناگفته نماند كه چاقی یكی از عمده‌ترین علل قابل پیشگیری مرگ و میر در جهان است.
کد خبر: ۱۲۶۰۲۹۳

سازمان بهداشت جهانی ( WHO ) علت شیوع بالای چاقی را شیوه زندگی بدون تحرك امروزی می‌داند. در بیماری چاقی با افزایش توده چربی بدن، سلامت فرد تحت تاثیر قرار گرفته و سالانه هزینه بالایی برای درمان عوارض ناشی از آن به جامعه تحمیل می‌شود.

لیزردرمانی با افزایش سوخت و ساز بدن و كاهش پرخوری عصبی در پیشگیری و درمان چاقی موثر است. به بیان دیگر، لیزر كم توان روش‌درمانی جدید و غیرتهاجمی در چاقی است كه بدون ایجاد حرارت موجب كاهش بافت چربی در بدن می‌شود.

لیزردرمانی در رفع مشكلات شایع افراد چاق مانند احساس خستگی مداوم، اختلال تنفسی، درد مفاصل و اختلال خواب موثر است. در واقع بیماران چاق، انرژی بیشتر و احساس بهتر را با كاهش وزن پس از لیزردرمانی تجربه می‌كنند.

با لیزردرمانی از عوارض چاقی مانند پرفشاری خون، بیماری كبد چرب، سنگ كیسه صفرا، آرتروز، بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت نوع ۲ پیشگیری می‌شود. امروز‌‌ لیزردرمانی یك روش متداول در افزایش متابولیسم، كاهش اشتها‌، كاهش وزن و كاهش سایز بیماران چاق در دنیاست.

دكتر آریستا شجاع الدین - لیزرتراپیست و مدرس لیزرهای پزشکی / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها