متن وصیت‌نامه سردار سلیمانی کتاب جامع و مانیفستی از معرفی مکتب و آن با مخاطب قرار دادن اقشار مختلف جامعه نقشه راه و قطب نمایی برای طی‌کردن آن راه آسمانی است.
کد خبر: ۱۲۶۰۱۷۵

ارتباط و مناجات با خدا و نمایش چگونه برقرار کردن این ارتباط در وصیت نامه نشان از قله مرتفعی از عرفان و معرفتی است که ایشان در آن قرار دارد.

در جای جای وصیت نامه دو مفهوم متعالی درخشش دارد، تاکید بر اسلام و دین مبین اسلام و دوم سفارش بر حفاظت از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب. آنجا که ایشان سیاستمداران را خطاب قرار داده که مراقب باشید عمل و کلام شما تضعیف کننده دین و انقلاب نباشد، اگر چنین شود مغضوب شهدا و نبی اکرم(ص) خواهید بود.

اعتقاد به ولایت فقیه یعنی با جان و دل به توصیه‌ها عمل کردن و به جمهوری اسلامی ایران اعتقاد حقیقی داشتن. ایشان پاکدامنی و خدمتگزاری و مقابله با فساد را از اساس کار و خدمت به مردم را عبادت می‌داند.

امروزه این مفاهیم گمشده ما در عالم سیاست‌ورزی است، در آستانه انتخابات هستیم و تمامی این مفاهیم در مکتب و راه حاج قاسم شاخص‌هایی برای انتخاب درست مردم و خدمتگزاری مسؤولان دارد.
حاج قاسم در این کتاب، همکاران خود در نیروهای مسلح را مخاطب قرار داده و ملاک انتصاب فرماندهان را شجاعت و دشمن شناسی و تصمیم و عمل به هنگام می‌داند.

سردار سلیمانی در فصل دیگری از این بدانید وصیت‌نامه به مردم می‌گوید ولایت فقیه را اصل بدانید و از آن مراقبت کنید و به تعبیر ایشان رهبری را عزیز جان خویش بدانید.

دوری از تفرقه و فریب دشمن را نخوردن را نیز اصل دانسته و بر تکریم شهدا تاکید دارند.

همچنین سفارش اکید ایشان به علما و سایر اقشار مردم، بر حفاظت از نظام اسلامی و انقلاب اسلامی به مثابه ستون اصلی اسلام در شرایط کنونی بسیار جای تامل دارد، ایشان در عصر حاضر آسیب رسیدن به دین و انقلاب را معادل آسیب دیدن اصل اسلام و اصول و ارزش‌ها و آرمان‌های آن می‌داند.

حمیدرضا مقدم‌فر - استاد دانشگاه / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها