یک مرد میانسال در فیلیپین بر اثر ابتلا به ویروس «کرونا» جان خود را از دست داد. او اولین قربانی این ویروس در خارج از چین است که جان خود را از دست می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۴۶۲۸۵
مرد فیلیپینی، اولین قربانی کرونا در خارج از چین

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، یک مرد ۴۴ ساله روز گذشته (شنبه) در فیلیپین در مقابل ویروس مرگبار «کرونا» تسلیم شد و جان خود را از دست داد.

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، این اولین قربانی ابتلا به ویروس کرونا در خارج از چین است و پیش از این هیچ مورد تلفات ناشی از ابتلا به این ویروس بیرون از چین ثبت نشده بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که فرد مذکور یکی از شهروندان شهر «ووهان» استان «هوبی» چین بوده که بتازگی به فیلیپین بازگشته بود. ووهان مرکز شیوع ویروس کشنده کرونا است که چندین هفته است در قرنطینه است و رفت و آمد در این شهر بسیار محدود است.

تلویزیون دولتی چین روز یکشنبه خبر داد که روز شنبه ۴۵ نفر دیگر در استان هوبی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان این ویروس کشنده در چین به ۳۰۴ نفر افزایش یافت.

طبق گزارش راشاتودی، این مرد فیلیپینی بعد از مشاهده علائمی شبیه به آنفولانزا همچون سرفه و گلودرد، در بیک بیمارستان محلی بستری شد که در نهایت در مقابل این ویروس دوام نیاورد. این دومین مورد تأیید شده ابتلا به ویروس کرونا در فیلیپین بود که مورد اول نیز از ووهان به فیلیپین بازگشته بود.

فیلیپین روز پنجشنبه هفته گذشته، از کشف ابتلای اولین مورد به این ویروس کشنده که یک زن ۳۸ ساله چینی بود، خبر داد که روز ۲۱ ژانویه (اول بهمن ماه) از ووهان بازگشته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها