ابوالفتح در گفتگو با جام جم آنلاین:

ترور سردار سلیمانی از دولت بوش پسر روی میز بود

یک کارشناس امریکا درباره تهدید ترامپ به حمله مراکز فرهنگی ایران گفت: ترامپ با افزودن مخالفت ها در داخل آمریکا به جایگاه خود لطمه خواهد زد.
کد خبر: ۱۲۴۴۲۷۴
ترور سردار سلیمانی از دولت بوش پسر روی میز بود

امیرعلی ابوالفتح در گفت و گو با جام جم انلاین افزود: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا ترامپ با صریحترین شکل و آشکارترین شیوه که توییت است سیاست ارعاب را در پیش گرفت و نه فقط زیرساختهای دفاعی و صنعتی بلکه قدمی بالاتر گذاشته و حتی اعلام کرد به میراث فرهنگی ایرانیان که برای ما با ارزش است حمله خواهد کرد. درحالیکه چنین اقدامی کاملا مخالف قوانین بین المللی است و جنایت جنگی محسوب می شود. کاری که داعش و گروههای افراطی در سوریه و عراق آن را انجام دادند.

این تحلیلگر درباره برداشتن گام پنجم گفت: ایران مسیری که در گام های قبلی رفته بود ادامه داد.

وی ادامه داد: امروز غنی سازی ایرانحدودا ۵% است ولی بله نظر می رسد بالاتر خواهد رفت. این ها موارد فنی قضیه هستند و هر کدام از این اقدامات معانی بخصوص خود را دارد و برای کسانی که مسائل هسته ای را از نظر فنی بررسی می کنند روشن است.

ابوالفتح درباره احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات 2020 گفت: من عقیده دارم ترامپ پیروز انتخابات است او شانس بالایی دارد و اقداماتی که انجام می دهد در راستای جلب نظر افکار عمومی است. چون سردار سلیمانی از نظر او و طیف وسیعی از آمریکاییان یک چهره برجسته ضد آمریکایی و چنین اقداماتی می تواند به جایگاه سیاسی ترامپ استحکام بیشتری ببخشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر تنش ها با ایران به نوعی باشد که دو کشور وارد جنگی پر تنش و پر هزینه شوند و سربازان آمریکایی زیادی کشته شود می توان انتظار داشت جایگاه ترامپ تنزل کند. و گرنه آمریکایی ها برای خشنودی چند شاهزاده عربی به چنین حرکتی دست نمی زدند. تنش در رابطه ایران و آمریکا به حدی بالا رفته بود که وقوع چنین حادثه ای اجتناب ناپذیر می نمود. ترور سردار سلیمانی از سالها پیش جزو گزینه های دولت های قبلی آمریکا بود و گفته شده است از زمان جرج دبلیو بوش در دستور کار آمریکا بود و ارتباطی با انتخابات و میزان محبوبیت ترامپ ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها