یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
به گزارش جام جم آنلاین، مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با مهر درباره روند خرید هواپیما و بهبود وضعیت ناوگان هوایی کشور گفت: با توجه به اینکه میانگین سنی ناوگان هوایی ایران ۲۴ سال است، باید برای کاهش این میانگین، هواپیماهایی خریداری کنیم که سن کمتری دارند اما با توجه به محدودیتهایی که در زمینه تأمین هواپیما برای ناوگان هوایی وجود دارد، نیاز کشور ایجاب میکند که هواپیماهای با سن بالاتر که مورد تأیید سازمان هواپیمایی کشوری است را هم در ناوگان هوایی استفاده کنیم. برای بهبود ناوگان هوایی با هر کشوری که بتوانیم وارد مذاکره میشویم.
وی با بیان اینکه میتوان پس از تغییر شرایط کشور و تسهیل خرید هواپیما، مقررات را تغییر داد، درباره زمان آغاز تعمیرات سنگین هواپیماهای ای تی آر (C check) نیز اظهار داشت: با توجه به میزان ساعتی که در کتاب هواپیما آمده، هواپیماها باید برای بررسی روانه آشیانه شوند و این یک روند عادی است.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در خصوص تامین ارز شرکتهای هواپیمایی تصریح کرد: این موضوع از چالشهای جدی شرکتهای هواپیمایی در ماههای اخیر است؛ به گونهای که این شرکتها اگرچه به طور نسبی از طریق بانکهای عامل نیاز خود را تأمین میکنند و مشکل خاصی در این زمینه ندارند، اما با این حال قرار بود بانک مرکزی به طور نقدی ارز را در اختیار شرکتها قرار دهد که این مطالبه هنوز محقق نشده است.
وی خاطرنشان کرد: شرکتها مجبورند برای دریافت ارز نقدی به صرافیها مراجعه کنند و ارز را با قیمت روز از صرافی بخرند.
اسعدی سامانی در خصوص پروازهای عتبات عالیات در روزهای اخیر و پس از حادثه شهادت سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد، تأکید کرد: روند پرواز شرکتهای هواپیمایی ایران به فرودگاههای نجف و بغداد عادی است و پروازها در حال انجام است؛ پروازهای عتبات عالیات متوقف نشده و ایرلاینها، زائران را به فرودگاههای عراق جابه جا میکنند.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد