نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

عالی ترین مقامات نظامی آمریکا؛ هدف انتقام‎گیری

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها در کشورهای مختلف منطقه مثل افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و سایر کشورهای جنوب حاشیه خلیج فارس به گستردگی پایگاه های نظامی متعددی دارند و رفت و آمدشان هم به آن مناطق زیاد است و عالی ترین مقامات نظامی آمریکا و موثرترین نیروهای آمریکایی می‎توانند هدف انتقام گیری ما باشند.
کد خبر: ۱۲۴۴۰۴۷
عالی ترین مقامات نظامی آمریکا؛ هدف انتقام‎گیری

اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به جام جم آنلاین گفت: شهادت سپهبد سردار قاسم سلیمانی مارا در یک شوک ملی قرار داد. حال انقلاب اسلامی ایران با خون اسطوره های شجاعت و مقاومت آبیاری می شود و از این بابت مطمئن هستیم همانطور که حیات پربرکت سردار موجب باروری نهضت ها و مقاومت های اسلامی در منطقه شده بود شهادتش هم برکت جدید و مضاعفی برای این ملت خواهد داشت.

نوریان عنوان کرد: شهادت سردار سپهبد ابعاد مختلفی دارد. اتفاقی که افتاده بر اساس حقوق بین الملل یک نقض آشکار قوانین بین المللی است و تجلی بارزی از تروریسم دولتی به شمار می رود.

این نماینده مجلس افزود: ترور یک فرمانده ارشد نظام جمهوری اسلامی در یک کشور ثالث بدون در نظر گرفتن حاکمیت مستقل آن کشور یعنی عراق و اقدام تروریستی آشکاری که مسئولیت آن را هم دولت جنایتکار آمریکا بر عهده گرفته قابل توجیه نیست. این اقدام از مصادیق بارز تروریست به شمار می رود و طبیعتا جمهوری اسلامی حق دارد به شکل برابر و هم وزن این اقدام تروریستی نسبت به اقدام متقابل دست بزند و این حق مسلم ماست.

وی با بیان اینکه حقوق بین الملل هم این حق را برای کشور ما قائل است ادامه داد: موضوع دیگر این است که برای انتقام گیری چه اقدامی باید متصور بود. پیش از آن باید بگویم شهادت این سردار بزرگ برای ملت ما خیلی تلخ، سنگین و ناگوار بود. خاطره رشادت های سردار سلیمانی برای ملت ایران هرگز پاک نخواهد شد اما در عین حال تصمیم گیرندگان امنیت کشور به دور از احساسات و التهابات و البته شتابزدگی باید عمل کنند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر من سردار سلیمانی با اقداماتی که در کل چندین سال گذشته و مخصوصا در دوران دفاع مقدس جهت تقویت نهضت های اسلامی انجام داد شخصیتی نیست که فقط مختص به جمهوری اسلامی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: فرمایشات مقام رهبری هم در راستای خون‎خواهی این شهید است. خون‎خواه اصلی این اتفاق جریان مقاومت اسلامی منطقه است بنابراین اقدام به پاسخ به این اتفاق می تواند از سوی جریان‎های انقلابی و نیروهای مقاومتی در سراسر منطقه صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: من شخصا اعتقاد دارم که تک تک سلول‎های مقاومت در منطقه اکنون خون‎خواه سردار شهید ما هستند. هر جایی که احتمال و امکان مقابله به مثل در این موضوع پیدا کنند حتما اقدام صورت خواهد پذیرفت.

نوریان گفت: آمریکایی‎ها در این مقطع از زمان مبادرت به این اقدام جنایتکارانه کردند و نشان دادند که دچار استیصال شده‎اند. مباحث دیگری نظیر جنگ اقتصادی و تحریم‎ها و همچنین مدیریت اغتشاشات درونی و سایر طرح های جنایتکارانه در منطقه به شکست انجامیده بود تصمیم گرفتند دست به یک اقدام جدید بزنند. اقدام جدید خشونت عریان بود که همان ترور است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما آیه "فَمَن اعتدَی عَلَیکم فَاعتَدُوا علیه بمثلِ ما اعتدی علیکم" را داریم که می فرماید " هر کس به شما تجاوز کرد، همانند آن بر او تعدی و تجاوز کنید". حالا ما با استناد به همین آیه می توانیم همین کار را در حق نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه انجام بدهیم.

نوریان گفت: عالی ترین مقامات نظامی آمریکا و موثرترین نیروهای آمریکایی می‎توانند هدف انتقام گیری ما باشند. نکته دیگر این است که آمریکایی ها در کشورهای مختلف منطقه مثل افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و سایر کشورهای جنوب حاشیه خلیج فارس به گستردگی پایگاه های نظامی متعددی دارند و رفت و آمدشان هم به آن مناطق زیاد است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: برای خانواده بزرگ سردار سپهبد سلیمانی ابراز ارادت می کنم. این واقعه را به خانواده معزز ایران تسلیت می کنم. وجود چنین سرداری در سپاه اسلام هم مایه فخر و مباهات است و هم غرور و عزت. امیدوارم قطره قطره خون این سردار سرافراز اسلام موجب تنومندتر شدن نهال نهضت مقاومت اسلامی در سراسر دنیا شود. شک ندارم این اتفاق می افتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها