آیا تابحال به این موضوع فکر کرده اید جعبه ای که پیتزای خوشمزه خود را در آن تحویل می گیرید چگونه تولید شده است ؟ و آیا این جعبه آنقدر بهداشتی هست که در تماس مستقیم با وعده ی غذایی شما قرار گیرد ؟
کد خبر: ۱۲۴۳۵۲۵
جعبه پیتزا چگونه تولید می شود و آیا بهداشتی است ؟


مقوای بهداشتی با نشان سیب سلامت

مقوای استفاده شده در تمام جعبه هایی که در تماس مستقیم با مواد غذایی هستند، مثل جعبه شیرینی و جعبه فست فود ، باید در شرایط بهداشتی تولید گردد و توسط یک لایه کاملا بهداشتی روکش شده باشد.

اما ممکن است برخی مجموعه ها برای کاهش بهای تمام شده جعبه، از مقوای غیر بهداشتی در تولید آن استفاده نمایند، مانند مقوایی که در تولید جعبه کفش استفاده می شود که این امر میتواند آلودگی های خطرناکی را وارد بدن مصرف کننده نماید.

برای تشخیص این مسئله کافیست به نماد سیب سلامت بر روی این جعبه ها توجه کنید . این نماد که از طرف سازمان غذا و دارو به تولیدکنندگان مجاز و معتبر مقوای بهداشتی ارائه می شود در کنار علامت استاندارد، کیفیت و سلامت جعبه را تضمین می نماید.بعلاوه از انتقال بوی نامطبوع مقوا به مواد غذایی نیز در این جعبه ها خبری نیست.


استفاده از بسته بندی های زیبا و شکیل در صنایع مختلف از جمله صنعت فست فود و قنادی، علاوه بر حفظ کیفیت مواد غذایی، باید ضامن سلامت مصرف کنندگان نیز باشد.

یکی از کارخانجات تولید کننده این نوع مقوا در ایران، مجموعه ای با نام ملک مقوا و واقع در شهر اصفهان است که بیش از 14 سال سابقه در این زمینه دارد. این شرکت امروزه مجهز به خط تولید کامل انواع جعبه های بهداشتی مثل : جعبه پیتزا ، همبرگر، اسنک، ساندویچ، جعبه کیک و شیرینی ، از تولید مقوا تا طراحی و چاپ جعبه ها می باشد.

این شرکت علاوه بر رفع نیاز مصرف کنندگان داخلی موفق به صادرات محصولات خود به کشور های مختلف نیز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها