جوجه ریزی در مرغداری های چهارمحال و بختیاری در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 24 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۲۴۳۴۳۸
افزایش 24 درصدی جوجه ریزی در مرغداری ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون در چهار دوره متوالی جوجه ریزی، تعداد 10 میلیون و 988 هزار قطعه جوجه ریزی در 204 واحد مرغداری گوشتی استان انجام شده است.

سام مردانی افزود: در اختیار گذاشتن نهاده های دام و طیور به قیمت مصوب دولتی، متعادل کردن قیمت جوجه یک روزه و حمایت از مرغداری ها در ایجاد تعادل عرضه و تقاضا، از عمده دلایل افزایش 24 درصدی تولید این ماده پروتئینی پرمصرف در استان است.

وی گفت: برنامه افزایش جوجه ریزی در استان با هدف افزایش تولید گوشت سفید در ماه های آخر سال هم در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد و در این راستا صاحبان مرغداری های گوشتی استان با حمایت مستقیم دولت، گوشت سفید بیشتری برای روزهای پایانی سال تولید خواهند کرد.

مردانی، میزان گوشت مرغ تولیدی آماده مصرف در این مدت در واحدهای مرغداری استان را 21 هزار تن اعلام کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده برای تأمین گوشت مرغ تا پایان سال هیچ محدودیتی وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مصرف روزانه گوشت سفید در این استان را 50 تن برآورد کرد و افزود: مازاد تولید به استان های همجوار ارسال می شود.

چهارمحال وبختیاری دارای بیش از 947 هزار نفر جمعیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها