در این بسته دانستنی تحصیلی چند توصیه‌‌ داریم که می‌توانند در فصل امتحانات یاریتان دهند.
کد خبر: ۱۲۳۶۱۷۵
نکاتی که شما را به درس خواندن ترغیب می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، شاید شما هم جزو دانش‌آموزان شب امتحانی هستید که میل و رغبتی به درس خواندن نداشته باشید اما با این نکات می‌توانید وظیفه دانش‌آموزی خود را که درس خواندن است؛ بهتر به سرانجام برسانید.

مرور مطالب را به بازه‌های زمانی کوتاه تقسیم کنید


در این رویکرد شما باید اطلاعات را به قسمت‌های کوچکتر تقسیم کنید و آن‌ها را طی یک مدت طولانی دوره کرد. این روش بهتر جواب می‌دهد چرا که حفظ کردن یک مطلب‌ بلند بسیار سخت‌تر است از به ذهن سپردن تعداد زیادی مطلب کوتاه.

مکان مطالعه را تغییر دهید

تحقیقات نشان می‌دهد که درس خواندن در مکان‌های مختلف احتمال به یاد سپاری آن را بالا می‌برد چرا که با تغییر فضای مطالعه، ذهن موظف می‌شود که در یک محیط جدید، مباحث را دوباره به یاد بسپارد.

از خودتان سوال بپرسید

بهترین راه برای مرور مطالب خوانده شده پرسش از خود است. نگران نباشید و سعی کنید در آرامش مطالب خوانده شده را با یک سری سوال ساده مرور کنید و ترجیحاً این مسئولیت را به خودتان بسپارید تا در صورت غیاب دیگران از انجام این کار باز کنید.

نکات و مطالب را به مختصر مکتوب کنید

پژوهشگران باور دارند و حتی تجربه ثابت کرده است که ذهن در موقع نوشتن یک مطلب، آن را در محلی عمیق تر و امن تر ذخیره می‌کند، دسترسی مغز به آن آسان‌تر می‌شود و به یاد آوردنش بسیار سهل خواهد شد. سعی کنید در نوشتن همه یادداشت‌های خود از این ترفند بهره ببرید و با تکرار نوشتنشان از ماندگاری آن اطمینان حاصل کنید.

به خودتان وعده جایزه دهید

این جایزه می‌تواند یک بستنی یا پیاده روی و یا حتی مدت زمانی چک کردن برنامه های مجازی و موبایلی محبوبتان باشد. اینکه قرار باشد پس از تمام شدن بخشی از مطالعه‌تان، یک جایزه انتظارتان را می‌کشد، می‌تواند انگیزه شما را برای به اتمام رساندنش بالاتر ببرد.

برنامه‌ریزی را جدی بگیرید

توجه به برنامه ریزی به تنهایی مسئله مهمی است و تنها به اولین روزها محدود نمی‌شود. اگر بتوانید برای هر ساعت از خود برنامه بگذارید و اولویت شما انجام رساندن آن‌ها باشد، قادر می‌شوید به دستاورد‌های بی‌شماری در درس خواندن دست بیابید.

تفریح و آرامش را از خود سلب نکنید

اثبات شده که مؤثرترین گام برای خروجی بهتر بعد از مطالعه درس، استراحتی است که خواننده و دانش‌آموز در طول مطالعه به خود هدیه می‌دهد. اگر کسی این امر را از خود سلب کند، به مرور افت در یادگیری گریبان گیرش می‌شود و زودتر از دیگران از مطالعه کناره گیری خواهد کرد.

خواب را جدی بگیرید

شب بیداری و درس خواندن شبانه نه تنها مفید نیست بلکه می‌تواند تاثیر منفی در عملکرد مغز بگذارد. پس همیشه و مخصوصا در فصل امتحانات هر شب به طور میانگین ٨ ساعت بخوابید تا تمامی زحماتتان بیهوده به باد نرود.

مدل درس خواندنتان را با کسی قیاس نکنید

برخی شب‌ها و برخی دیگر صبح بهتر می‌فهمند و درس خواندن به آن‌ها لذت می‌دهد، برخی گروهی بهتر مطالعه می‌کنند و بعضی دیگر به صورت انفرادی، پس بهتر است که گزینه‌های موجود را به درستی امتحان کرده و بهترین راه را برای خود برگزینید و نسخه دیگران را برای خود نپیچید.

این را به خاطر داشته باشید که بعد از یکبار نتیجه گرفتن از این اقدامات، اشتیاقتان برای بهره وری از این ویژگی ها بیشتر می‌شود تا به نتیجه مطلوب دیگری دست پیدا کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها