پلیس استرالیا در بیانیه ای از بازداشت یک مرد 43 ساله عراقی در ارتباط با مرگ بیش از 350 پناهجو در سال 2001 در فرودگاه «بریزبن» خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۳۴۳۰
عامل مرگ 350 پناهجو در استرالیا بازداشت شد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، پلیس فدرال استرالیا امروز (شنبه) اعلام کرد که یک مرد 43 ساله عراقی را به دلیل نقشی که ظاهراً در سازماندهی یک معامله قاچاق انسان داشته که در نهایت به واژگونی قایق پناهجویان در سال 2001 و مرگ بیش از 350 پناهجو منجر شده، متهم کرده است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، فرد مذکور اواخر روز گذشته (جمعه) بعد از استرداد از «نیوزیلند» در فرودگاه «بریزبن» بازداشت و به «سازماندهی گروههای غیر از شهروندان استرالیا» متهم شد.

طبق این گزارش، این مرد عراقی در صورتیکه گناهکار شناخته شود، با محکومیت حداکثری 10 سال حبس روبرو است.

پلیس استرالیا مدعی شده است که این فرد که نام وی مشخص نشده است، بخشی از سندیکایی بوده است که قاچاق انسان را به ویژه از عراق و افغانستان به استرالیا سازماندهی می‌کرد.

بنا به گزارش رویترز، وی سومین مظنونی است که در خصوص این پرونده دادگاهی می‌شود.

پلیس استرالیا به نقل از «ریس کرشاو» کمیسیونر پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بیایید، این حقیقت را نادیده نگیریم که بیش از 350 نفر در این تراژدی جان خود را از دست داده‌اند. قضا به آنها بدهکار است و متعهد هستیم تا انهایی را که از این تجارت سود می‌برند، بازداریم».

بسیاری از پناهجویان و مهاجران در استرالیا وضعیت چندان مناسبی ندارند به طوریکه دولت استرالیا مهاجران را در اردوگاه‌ها و بازداشتگاه‌های جمعی در جزایر نائورو و پاپوآ گینه نو نگهداری می‌کند و خودکشی، تجاوز و قتل از جمله حوادث معمول در این بازداشتگاه‌هاست.

روزانه تعداد زیادی از پناهجویان غیرقانونی در مسیرهای خود به سمت اروپا با حادثه‌ روبرو می‌شوند به طوریکه اوایل مهرماه، کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل گزارش کرد که از آغاز سال 2019 تاکنون، بیش از یکهزار نفر از پناهجویان در حین عبور از مدیترانه جان خود را از دست دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها