این روزها با بالا رفتن تب مهاجرت به خارج از کشور، شرکت‌های خدمات مهاجرتی زیادی در این حوزه شروع به فعالیت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۳۱۱۲۶
سودجویی آژانس ها از متقاصیان ویزا و مهاجرت

فرآیند اخذ ویزا برای کشورهای خارجی دارای پیچیدگی‌ها و حساسیت‌های خاص بوده و حتی برخی اشتباهات کوچک ممکن است باعث رد شدن درخواست متقاضی شود.

در این میان تعدادی از آژانس‌های مهاجرتی از ناآگاهی و عدم اطلاع متقاضیان سوءاستفاده کرده و برای سود بیشتر اطلاعات نادرست را به متقاضیان می‌دهند.

ویزای تضمینی وجود ندارد!

احتمالا در تبلیغات مختلف با عنوان ویزای تضمینی مواجه شده باشید. برخی آژانس‌ها در رابطه با اخذ ویزای تضمینی تبلیغات گسترده‌ای را انجام می‌دهند اما آیا واقعا چیزی تحت عنوان ویزای تضمینی وجود دارد؟ واقعیت این است که برای اخذ ویزای هر کشوری باید مراحلی را طی کرده و پس از انجام کلیه اقدامات، در انتظار تصمیم‌گیری سفارت کشور مربوطه بمانید. افسران مهاجرت کشورهای مختلف بعد از بررسی کلیه مدارک و اطلاعات و انجام مصاحبه اقدام به تایید یا رد درخواست مهاجرت شخص متقاضی خواهند کرد. بنابراین هیچ‌گونه تضمینی در رابطه با این که بتوانید ویزای کشور موردنظر را دریافت کنید وجود ندارد. پس در صورتی که با تبلیغاتی نظیر اخذ ویزای تضمینی کانادا، اخذ ویزای تضمینی شینگن ()و مانند آن مواجه شدید در جریان باشید که این تبلیغات نوعی فریب‌کاری برای جذب مشتری است. به طور کلی چیزی تحت عنوان ویزای 100 درصد تضمینی وجود ندارد.

فریب ویزای ارزان‌قیمت را نخورید!

اگر در رابطه با اخذ ویزای شینگن یا ویزای توریستی کانادا در اینترنت جست و جو کنید با عبارت ویزای ارزان قیمت شینگن یا ویزای ارزان‌قیمت کانادا مواجه خواهید شد.

هم‌چنین ممکن است این عبارت در قالب پیامک‌های تبلیغاتی نیز برای شما ارسال شده باشد. ممکن است با مشاهده این عنوان ترغیب شوید که امور مربوط به مهاجرت و اخذ ویزا را از طریق این نوع آژانس‌ها انجام دهید. اما باید بدانید که اساسا چیزی تحت عنوان ویزای ارزان قیمت وجود ندارد.

در حال حاضر فقط هزینه درخواست ویزای شینگن برای هر نفر بین 60 تا 85یورو است که اگر سایر هزینه‌ها نظیر تعیین وقت سفارت، ترجمه مدارک و... را نیز به آن اضافه کنید متوجه خواهید شد که هزینه اخذ ویزا ارزان نخواهد بود!

در صورتی که دعوت‌نامه داشته یا چم‌و‌خم اخذ ویزا را می‌دانید خودتان این امکان را دارید تا شخصا برای اخذ ویزا اقدام کنید. اما در صورتی که قصد دارید از خدمات موسسات مهاجرتی استفاده کنید فریب تبلیغات ویزای ارزان قیمت را نخورید.

موسساتی که چنین گزینه‌ای را مطرح می‌کنند از تخصص و تجربه لازم برای به سرانجام رساندن یک پرونده مهاجرتی برخوردار نیستند.

در این حالت شما نه تنها پول و زمان خود را از دست می‌دهید، بلکه مهم‌تر از آن اعتبار پاسپورت خود را مخدوش کرده‌اید.

ریجکت ویزا اتفاق ناخوشایندی است که همواره به عنوان یک نقطه تاریک در سوابق پاسپورت شما باقی خواهد ماند.

بنابراین توصیه ما این است که با پرداخت هزینه بیشتر و استفاده از خدمات موسسات معتبر و دارای سابقه شانس خود را برای اخذ ویزای شینگن و کانادا بالا ببرید.

برای رفتن به کانادا مجبور نیستید ویزای شینگن بگیرید

برخی موسسات مهاجرتی گرفتن ویزای شنگن را برای اخذ ویزای کانادا اجباری کرده‌اند. در صورتی که ویزای شینگن را در پاسپورت خود داشته باشید احتمال موفقیت شما در اخذ ویزای کانادا بالاتر خواهد رفت اما این بدان معنا نیست که بدون داشتن ویزای شینگن، شانسی برای گرفتن ویزای کانادا نخواهید داشت. بنابراین هیچ اجباری در رابطه با گرفتن ویزای شینگن وجود ندارد مگر این که خودتان بخواهید شانس موفقیت در اخذ ویزای کانادا را بیشتر کنید.

ویزای فوری؛ بازی تبلیغاتی!

ویزای فوری نیز هم‌چون ویزای تضمینی تنها یک بازی تبلیغاتی برای جذب مشتری است. برای اخذ ویزای یک کشور خارجی باید فرآیندی را طی کنید که بسته به نوع ویزا و کشور مقصد، زمان این فرآیند متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال برای اخذ ویزای شینگن حداقل دو هفته زمان لازم است یا برای گرفتن ویزای کانادا بین دو هفته تا سه ماه زمان مورد نیاز است.

این زمانی است که توسط سفارت‌های مربوطه تعیین شده و هیچ موسسه مهاجرتی قادر نیست که در کمتر از حداقل زمان تعیین شده، ویزای شما را بگیرد.

دقت داشته باشید که فرآیند اخذ ویزا شامل مراحل مختلفی از جمله آماده‌سازی و ارسال مدارک، تعیین وقت سفارت کانادا ، انجام مصاحبه و انگشت نگاری و... می‌شود.

در صورتی که می‌خواهید پروسه اخذ ویزای شما با سرعت بیشتری انجام شود بهتر است انجام این کار را به یک موسسه مهاجرتی معتبر بسپارید چرا که به دلیل آشنایی این موسسات با روال اخذ ویزا و همچنین تجربه بالا در این حوزه، روند اخذ ویزای شما سرعت بیشتری خواهد گرفت و از دوباره کاری جلوگیری خواهد شد.

دعوت‌نامه غیرمرتبط خطرناک است!

در صورتی که از اقوام درجه یک در کشورهای خارجی دعوت‌نامه داشته باشید کارتان برای اخذ ویزای آن کشور بسیار راحت‌تر خواهد شد. اما برخی موسسات مهاجرتی اقدام به الصاق دعوت‌نامه‌های غیرمرتبط به پرونده مدارک شخص متقاضی کرده و بابت این موضوع هزینه‌ای را از وی دریافت می‌کنند.

دقت داشته باشید که این دعوت‌نامه‌ها هیچ‌گونه ارزشی نداشته و حتی ممکن است روند اخذ ویزای شما را تحت‌الشعاع قرار دهد. به عنوان مثال تصور کنید که یک دعوت‌نامه از یک همایش علمی در کشور کانادا به مدارک شخص متقاضی پیوست شده است.

در صورتی که مدارک تحصیلی و کاری شخص ارتباطی با همایش مذکور نداشته باشد باعث ایجاد شبهه برای افسر مهاجرت خواهد شد. اگر متقاضی در زمان مصاحبه نتواند توضیحات قانع‌کننده‌ای در مورد این دعوت‌نامه و همایش بدهد درخواست ویزای او رد خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها