حالا فقط رکورد دایی مانده

رکورد بشکند مهم نیست، ورزش را نشکنید

دلخوشی حسین رضازاده تمام شد. بر خلاف وحید شمسایی او شرایط بازگشت به تخته وزنه برداری را هم ندارد تا بتواند رکورد جهانی خود را از غول گرجی پس بگیرد.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۵۰
رکورد بشکند مهم نیست، ورزش را نشکنید

به گزارش جام جم آنلاین، ورزش ایران سه رکورد بسیار ارزشمند در سطح جهان داشت (یکی را هنوز دارد). یکی رکورد وزنه برداری جهان که 15 سال در دست حسین رضازاده بود.

در رقابت جهانی وزنه برداری تایلند در حرکت دوضرب لاشا تالاخادزه گرجستانی با مهار وزنه 264 کیلوگرم بعد از سالها رکورد دوضرب دسته سنگین وزن جهان که در اختیار حسین رضازاده بود را شکست تا ضمن کسب مدال طلا رکورددار مطلق دسته سنگین وزن جهان در تمامی حرکات یکضرب، دوضرب و مجموع شود.

این اتفاق پس از 15 سال افتاد. حالا وزنه برداری ایران دیگر نه غولی در سطح جهان دارد که رکورددار داشته باشد نه هرکول.

رکورد گلزنی وحید شمسایی در سطح ملی نیز پیش از این از سوی فالکائوی برزیلی زده شده بود البته شمسایی 43 ساله هر چند وقت یک بار به تیم ملی برمی گردد تا با حضور در مقابل تیم های نه چندان قدرتمند بتواند رکورد خود را از این برزیلی پس بگیرد و آقای گل جهان شود.

بسیاری این اقدام شمسایی را غیرمنطقی می دانند و بر این عقیده هستند که بازگشت او به فوتسال برای رکوردزنی صد در صد اشتباه است. به هر حال او هنوز بازگشت به فوتسال و پس گرفتن جایگاهش از فالکائو را جز اولویت های خود دارد.

اما با ارزش ترین رکورد ورزشی ایران در دست علی دایی است، اسطوره ای که با زدن 109 گل ملی آقای گل جهان محسوب می شود.

بر خلاف رکوردهای رضازاده و شمسایی، رکورد او هنوز شکسته نشده است اما پیش بینی می شود به زودی کریستیانو رونالدو به آن دست پیدا کند.

این ستاره پرتغالی یوونتوس تا به حال 93 گل ملی به ثمر رسانده است و حالا این شانس را دارد تا در آینده ای نزدیک با کنار زدن علی دایی به این عنوان دست یابد.

علی دایی در قبال از دست رفتن رکوردش واکنشی منطقی دارد و می گوید رکوردها برای شکسته شدن هستند، درست بر خلاف شمسایی که اصرار زیادی به حفظ رکوردی دارد که معمولا در فوتسال چندان جدی گرفته نمی شود.

دایی شکسته شدن رکورد خودش از سوی رونالدو را افتخاری بزرگ می داند و می گوید چه کسی بهتر از رونالدو که رکورد او را بشکند.

اما ورزش ایران بدون این سه رکورد بزرگ چه خواهد کرد؟ واقعیت این است که رکوردها اهمیتی ندارند، وزنه برداری و فوتسال بدون رکوردهای رضازاده و شمسایی هم به کار خود ادامه می دهند.

فوتبال هم بدون رکورد دایی راه خود را می رود. مگر رکورد آقای گل جهان چه تاثیری بر روی فوتبال ایران در سال های اخیر داشت که حالا نبودش تاثیر بگذارد؟ رکوردها برای شکسته شدن هستند، مهم ورزش ایران است که آنقدر ساختار شکننده دارد مدام باید مراقب آنها باشیم.

رکوردها بشکنند مهم نیست، باید شرایط جوری شود که ورزش ایران هر لحظه مدام زیر سوء مدیریت نشکند و هر هفته دسته گل جدیدی از سوی همین مدیران ثبت نشود. تا آن روز فاصله زیادی داریم...

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها