تیم‌های ملی بسکتبال ایران و آنگولا امروز به مصاف یکدیگر می‌روند.
کد خبر: ۱۲۲۶۹۶۰
امید ایران به سهمیه المپیک در گرو شکست آنگولا

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های ملی بسکتبال ایران و آنگولا در ادامه رقابت‌های جام جهانی بسکتبال و در گروه بازنده‌ها امروز جمعه از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران به مصاف یکدیگر می‌روند.

شاگردان مهران شاهین طبع در این دوره از رقابت‌های جام جهانی شروع خوبی نداشتند و در بازی نخستشان با نتیجه ۸۳ - ۸۱ شکست خوردند تا شانس صعودشان به جمع ۱۶ تیم کمتر شود آن‌ها در بازی دوم هم مغلوب تونس با درخشش ستاره شان «صلاح مجری» شدند و نمایش نا امید کننده‌ای داشتند.

ملی پوشان، اما در بازی سوم خوش درخشیدند و با اختلاف کمی بازی را به تیم دوم جهان یعنی اسپانیا واگذار کردند تا پایان خوبی در دور گروهی این رقابت‌ها داشته باشند.

تیم ملی بسکتبال کشورمان هنوز هم کار مهمی پیش رو دارد، آن‌ها اگر چه نتوانستند به جمع ۱۶ تیم برسند و تاریخ سازی کنند، اما فرصت آن را دارند تا سهمیه المپیک بگیرند.

تیم ملی بسکتبال چین دو روز پیش و در آخرین دیدار خود مغلوب ونزوئلا شد و از صعود به دور بالاتر بازماند تا بهترین عملکرد در میان آسیایی‌ها را نداشته باشد و امید را برای دیگر تیم‌های قاره کهن زنده نگه دارد.

کره جنوبی، اردن، فیلیپین، ایران و چین تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها به نمایندگی از آسیا هستند که همگی از صعود بازماندند حالا آن‌ها باید شانس خود را برای عنوان هفدهم تا سی و دوم بسنجند و در نهایت تیمی که از میان این ۵ تیم بهترین عملکرد را داشته باشد به المپیک می‌رود.

چین در یک بازی دور گروهی برنده شده است و باید یکی از دو بازی خود با تیم‌های کره جنوبی و یا نیجریه را ببازد تا ایران در صورت برد در هر بازی اش جواز حضور در المپیک را بگیرد، با این حال شاگردان شاهین طبع کار راحتی ندارند و شکست آنگولا از پیش قطعی نیست.

تیم ملی بسکتبال آنگولا یکی از تیم‌های خوب آفریقایی محسوب می‌شود. آن‌ها تاکنون در ۵ المپیک و ۷ جام جهانی حضور داشته اند و موفق به ۱۱ مدال طلا، ۴ نقره و ۲ برنز رقابت‌های آفریقا شده اند. تیم ملی بسکتبال آنگولا در گروه چهارم رقابت‌های جام جهانی با تیم‌های صربستان، ایتالیا و فیلیپین هم گروه بودند.

آن‌ها در بازی نخست خود مقابل صربستان با نتیجه ۱۰۵ - ۵۹ شکست خوردند و در ادامه کار هم با نتیجه ۹۲ - ۶۱ مغلوب ایتالیا شدند، با این حال آن‌ها توانستند در یک بازی به پیروزی برسند که آن هم مقابل تیم فیلیپین بود، نماینده آفریقا در این بازی با نتیجه نزدیک ۸۴ - ۸۱ به پیروزی رسید تا حداقل دور گروهی را با یک برد و عنوان سومی به پایان برساند.

آنگولا که در گروه دهم بازنده‌ها با ایران، تونس و فیلیپین هم گروه است همانند دیگر نماینده آفریقا با یک برد بالاتر از ایران و فیلیپین است و همین می‌تواند بار آن‌ها را سبک‌تر کند. همچنین بیشتر بازیکنان آنگولا در لیگ کشورشان بازی می‌کنند و تنها ۵ بازیکن بالای دو متر دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها