توهین دوباره واشنگتن علیه کشورمان

پمپئو: ایران و مردمش می‌توانند نرمال شوند!

وزیر خارجه آمریکا طی یک مصاحبه و در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال مذاکره واشنگتن با تهران مدعی شد: «ما آماده مذاکره برای یک توافق هستیم و ایران و مردمش می‌توانند دوباره به یک کشور نرمال تبدیل شوند».
کد خبر: ۱۲۲۵۴۸۳
پمپئو: ایران و مردمش می‌توانند نرمال شوند!

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با «دبلیو آر تی‌وی» وابسته به شبکه «ای‌بی‌سی» ضمن تکرار ادعاها علیه ایران، به مردم این کشور توهین کرد.

مجری این رسانه آمریکایی مصاحبه خود را با این سوال آغاز کرد: «قربان، شما می‌خواهید برای (کهنه‌سربازان عضو) لژیون آمریکا سخنرانی کنید. آنها درباره کره شمالی، روسیه و چین نگرانی‌هایی دارند، موضوعاتی که شما روی آنها کار می‌کنید. شما به کهنه‌سربازان درباره این مسائل چه خواهید گفت؟»

پمپئو جواب داد: «اول از همه می‌خواهم از خدمات آنها (کهنه سربازان) تشکر کنم. به عنوان کسی که برای خدمتی کوتاه به عنوان سرباز ارتش ایالات متحده فرصتی داشتم، می‌خواهم از کارهایی که آنها برای آمریکا کردند تشکر کنم. سپس من می‌خواهم با آنها درباره اینکه چطور رئیس‌جمهور (دونالد) ترامپ و ما داریم در تک تک عرصه‌هایی که شما از آنها حرف زدید، آمریکا را امن نگه می‌داریم خواه مسائل مربوط به ایران باشد یا کره شمالی و همه کارهایی که ما در حال انجامشان هستیم».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما وقتی (قدرت را در آمریکا) به دست گرفتیم، خطرات زیادی (در جهان) وجود داشت و من خیلی اطمینان دارم که مردم آمریکا امروز در نتیجه تلاش رئیس‌جمهور ترامپ و من، امن‌تر هستند».

مجری دبلیو آر تی‌وی با اشاره به تنش‌ها در منطقه غرب آسیا و تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به اهدافی در سوریه از نگرانی‌ها درباره احتمال کشیده شدن آمریکا به یک جنگ جدید و تلاش‌های واشنگتن برای کاستن از تنش‌ها سوال کرد.

پمپئو در پاسخ به این سوال مجری، دوباره ادعاهای بی اساس خود و دیگر مقام‌های آمریکایی علیه ایران را تکرار کرد.

او مدعی شد: «ما هم درباره (تنش‌ها در منطقه غرب آسیا) نگرانی داریم. وقتی ما بر سر کار آمدیم، خاورمیانه در یک وضع افتضاحی قرار داشت. جمهوری اسلامی ایران، بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان داشت جولان می‌داد، (ایران) پول و منابع لازم را داشت، بگذارید صریح صحبت کنم، یک نفر در ایالات متحده (باراک اوباما) توافقی امضا کرده بود که به آنها (ایران) اجازه می‌داد یک سلاح اتمی داشته باشند و ما (دولت ترامپ) همه این مسائل را برعکس کردیم».

در بخش دیگری از این مصاحبه، به اظهارات اخیر دونالد ترامپ و «امانوئل ماکرون» روسای جمهور آمریکا و فرانسه درباره احتمال دیدار ترامپ با همتای ایرانی‌اش اشاره شد.

مجری آمریکایی پرسید: «به نظر شما آیا رئیس‌جمهور (آمریکا) با ایران ملاقات می‌کند؟ او در نشست گروه ۷ در فرانسه تاکید کرد که خواهان چنین دیداری است. البته من می‌دانم که شما نمی‌توانید درباره مسائلی که پشت پرده اتفاق افتادند صحبت کنید اما آیا شما به این موضوع که دیداری با ایران به منظور حصول به یک نوعی از توافق انجام شود، امید دارید؟»

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: «در پایان این جمهوری اسلامی ایران است که باید یک تصمیم بگیرد. رئیس‌جمهور ترامپ گفت که او با آنها دیدار خواهد کرد این آنها هستند که باید تصمیم بگیرند که آیا آنها خواهان ایجاد برنامه سلاح اتمی و موشکی و ادامه کارزار ترور در جاهایی مانند ایالات متحده و اروپا هستند یا نیستند. یک کارزار ترور همین حالا در اروپا در جریان است، ایران باید تصمیمش را بگیرد. ما امیدواریم که آنها انتخابشان را انجام خواهند داد. وقتی چنین کاری را کردند آن وقت ما آماده مذاکره برای یک توافق هستیم و ایران و مردمش می‌توانند دوباره به یک کشور نرمال تبدیل شوند».

گزافه‌گویی پامپئو درباره «نرمال» شدن ایران در حالی مطرح شده که طی سال‌های اخیر مواضع دولت ترامپ و بی‌توجهی آن به مقررات بین‌المللی و خروجش از یونسکو و برجام حتی صدای نزدیکترین متحدان اروپایی آمریکا را درآورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها