کیش یکی از پربازدید ترین مقاصد گردشگری در ایران میباشد که هر ساله مردم زیادی را برای بازدید از این جزیره زیبا از نقاط مختلف کشور به خود جذب میکند.
کد خبر: ۱۲۲۳۸۳۳
علت تخفیف های باورنکردنی در کیش

این جزیره با به همراه داشتن تفریحات مختلف و هیجان انگیز جمعیت زیادی را در ایام تعطیل به خود جذب میکند. پربازدید بودن این جزیره برای مردم آن جزیره بخصوص کسبه ها میتواند بسیاد سودآور باشد و با کسب و کار های بزرگ و کوچک زندگی آنها را تکان دهد و از نظر مالی به آنها کمک بزرگی کند. شاید قشم هم پربازدید باشد اما با وجود آثار باستانی و مراکز گردشگری طبیعی به اندازه کیش برای کسبه سود آور نیست. اکثر مراکز تفریحی کیش توسط خود مردم آن شهر ساخته شده و طبیعی نمیباشند. از جمله این مراکز تفریحی میتوان به قایق سواری ، جت اسکی ، غواصی ، پارک دلفین ها و اجازه خودرو های لوکس اشاره کرد که این تفریحات برای مردم کیش بسیار سودآور است. یکی دیگر از راه های کسب درآمد در کیش فروش اجناس و پوشاک میباشد که برای کاسبان آن جزیره بسیار سودآور است. اما علت نارضایتی کاسبان این جزیره چیست ؟

کسادی بازار کیش و نارضایتی فروشندگان

جزیره کیش هوایی گرم و مرطوب دارد و در فصل تابستان گرمای آن بسیار افزایش پیدا میکند به حدی که نمیتوان گرمای آن را تحمل کرد. گرمای بیش از حد این جزیره موجب شده تا تعداد مسافرین و گردشگران این جزیره به حداقل برسد و بازدید از این جزیره زیبا به شدت کاهش پیدا کند. این موضوع سبب شده تا فروشندگانی که از طریق توریست کسب درآمد میکردند با شکست مواجه شوند. در ماه هایی که گرما به اوج خود نرسیده بود مردم برای فرار از گرما به پاساژها و فروشگاه ها به دلیل داشتن کولر پناه میبردند و شاید این موضوع بهانه ای بود تا به خرید اجناس و پوشاک بپردازند، اما ماه مرداد ماهی است که مسافران نمیتوانند گرمای آن را تحمل کنند و ترجیح میدهند تابستان خود را در شهرها و یا کشورهای دیگر سپری کنند و هزینه بلیط هواپیما خود را برای شهرهایی با هوای مناسب تر اختصاص دهند.

تخفیف های باورنکردنی در کیش

این روزها نبود مسافر موجب کساد بازار کیش شده و کاسبان این جزیره را به شدت ناراضی کرده. این عمر موجب شده تا بسیاری از آنها تخفیف های بالای 50% بر روی اجناس خود گذاشته و آنها را با حداقل سود ممکن به فروش برسانند. گرمای این جزیره موجب کاهش قیمت بلیط هواپیما کیش شده و جدا از آن ، تورها و هتل ها نیز قیمت خود را به حداقل رسانده اند. البته میتوان گفت افرادی هم هستند که با وجود این گرمای طاقت فرسا به دلیل تخفیف های بیش از حد صنف های مختلف به این جزیره بروند و از تخفیف های باورنکردنی آنجا بهره مند شوند.

مهاجرت کسبه به قشم

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره ایران با وجود مکان های دیدنی و توریستی یکی از مراکز مهم گردشگری کشور به حساب می‌آید. امروزه تعداد مسافران قشم به نسب به گذشته بیشتر شده است و مردم زیادی برای خرید بلیط هواپیما قشم اقدام میکنند. این جزیره هم در فصل تابستان بسیار گرم و مرطوب میباشد ولی با این وجود فروشندگان معتقند افرادی که در قشم فعالیت میکنند موفق تر میباشند. عده ای از آنها فروشندگی در قشم را به کیش ترجیح داده و برای کسب درآمد به قشم مهاجرت کرده اند. بسیاری از آنها میگویند کسب و کار در کیش دیگر مثل گذشته نیست و بازار آنها به شدت رو به کساد است و بر این معتقدند مسافران در قشم بیشتر حاضر به خرید هستند. این میتواند دلیل اصلی مهاجرت آنها به این جزیره بزرگ و ارزشمند باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها