روز عید قربان روزی است که از دیرباز مسلمانان جشن می گیرند. عید قربان در تقویم هجری قمری است و برای ما ایرانی ها که از تقویم شمسی استفاده می کنیم، هر سال تغییر می کند.
کد خبر: ۱۲۲۲۴۵۳
آداب ویژه مرسوم عید قربان

حال اینکه دلیل خاص بودن این روز چیست و به چه علتی جشن می گیرند را امروز باهم مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

جشن و تاریخچه عید قربان

عید قربان جزو تعطیلات رسمی مسلمانان می باشد که از یک روز الی چهار روز، بسته به موقعیت مکانی، جشن می گیرند. تاریخچه این عید به زمانی بازمی گردد که ابراهیم نبی، از آزمایش الهی مبنی بر قربانی کردن اسماعیل پسر خود، موفق بیرون آمد، در آن هنگام خداوند پس از مشاهده تصمیم سفت و سخت حضرت ابراهیم برای قربانی کردن پسرش، گوسفندی را به جای اسماعیل فرستاد تا ابراهیم نبی آن را قربانی کند. به این صورت از آن روز سنت قربانی کردن شکل گرفت.

به جا آوردن مراسم قربانی کردن برای افرادی که بر اساس فقه اسلامی اعمال حج را به جا می آورند واجب و الزامی است و مسلمانان سرتاسر دنیا در عبادت حج و در این گوسفند، گاو و یا شتری را قربانی می کنند و گوشت آن را بین همسایگان و مستمندان تقسیم می کنند. حاجیان در این روز پس از انجام واجبات حج، حیوانی را قربانی خواهند کرد و پس از آن تمام چیزهایی که در وقت احرام بر آنان حرام شده بود، همانند نگاه کردن به آینه و گرفتن ناخن و شانه زدن مو، بر آنها حلال می شود.

البته این عید تنها برای حاجیانی که در مکه به سر می برند نیست و تمام کسانی که حج واجب رفته اند نیز در صورت توان مالی داشته باشند، می توانند قربانی کنند.

عید قربان برای حاجیان بازگشته

یکی از معضلات پیشرفت تکنولوژی این است که مردم راحت طلب شده اند و دیگر کمتر کسی وقت خود را در ترافیک برای تهیه چیزی که لازم دارد، هدر می دهد. حال اینکه در شهر پر ازدحام و شلوغی همانند تهران نیز زندگی می کنید... حال شرایطی فراهم آمده است که تمام کارها با استفاده از اینترنت و تکنولوژی در حال انجام است. یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم ساکن در شهر تهران کمبود وقت و ازدیاد ترافیک است، در این شرایط خرید کردن به صورت آنلاین عقلانی تر به نظر می رسد. برخی از خدمات و محصولات همانند گوسفند زنده و سایر دام ها در حومه و اطراف شهر خرید و فروش می شوند که این امر شرایط را برای خرید حضوری دشوارتر می کند.

خرید اینترنتی گوسفند زنده شاید برای برخی افراد دور از ذهن باشد ولیکن به کمک تکنیک های به روز و رو به پیشرفت دنیا، این امر نیز انجام می شود. افرادی که به هر دلیلی تمایل دارند از محل خود اقدام به خرید گوسفند زنده کنند نیز دیگر به راحتی و با زدن چند دکمه می توانند به انتظار رسیدن سفارش خود باشند.

چنانچه برای عید قربان نیاز دارید که خرید دام زنده انجام دهید و وقت بسیار محدودی دارید، می توانید به راحتی با یک تماس تلفنی و یا از طریق خرید اینترنتی گوسفند زنده خود را در محل تحویل بگیرید.

از طرفی بسیاری از افراد نگرانی هایی از قبیل بهداشت گوسفندان و یا سالم بودن گوشت آنها دارند که البته بسیار طبیعی است و حق دارند، ولیکن مرکز گوسفند زنده نمونه این اطمینان را به شما می دهد که همانند دستفروشان نیستند و مجوز های رسمی که دارد کار را انجام می دهد. به همین علت همراه با گوسفند زنده، قصاب ماهر و حرفه ای نیز به محل ارسال می کند. کلیه اطلاعات کافی درباره راهنمای دام و دامپروری نیز در وبسایت ما وجود دارد که از آنها نیز می توانید برای انتخاب خود استفاده نمایید.

بهتر است که آگاهی لازم را داشته باشید که برخی از همکاران ما قبل از فروش های ویژه ای همانند فروش گوسفند زنده ویژه عید قربان، به دام های خود موادی مانند آب نمک می دهند تا وزن آنها را به صورت کاذب بالا برده و درآمد بیشتری داشته باشند، در حالی که تیم گوسفند زنده نمونه با ضمانت گوسفندان را وزن کرده و وزن دقیق و خالص گوسفندان را به شما ارائه می دهد.

دیگر وقت آن رسیده که عید قربان خودتان را با تکنولوژی پیش برده و خرید آنلاین دام زنده را با گسفند زنده نمونه تجربه نمایید.

همچنین تمام اطلاعات لازم همانند قیمت روز گوسفند زنده را نیز می توانید در سایت گوسفند زنده نمونه مشاهده نمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها