استقبال چین از طرح روسیه برای برقراری امنیت در خلیج فارس

وزارت خارجه چین اعلام کرد از طرح روسیه برای برقراری امنیت در خلیج فارس در پی تشدید تنش‌ها در این منطقه استقبال می‌کند.
کد خبر: ۱۲۱۹۵۱۷
استقبال چین از طرح روسیه برای برقراری امنیت در خلیج فارس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، خوآ چونین، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه چین، اعلام کرد پکن از نظریه پیشنهادی روسیه برای برقراری امنیت در خلیج فارس استقبال می‌کند.

او ضمن بیان این مطلب آمادگی چین برای تقویت تماس‌ها و همکاری در خصوص این مسئله با طرف‌های مربوطه را ابراز کرد.

این سخنگو افزود کشور‌های منطقه خلیج فارس برای تامین امنیت در این منطقه باید روابط حسن همجواری بین خود را بر اساس احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر را به پیش ببرند و جامعه بین‌المللی باید برای دستیابی به این امر مساعدت کند.

روز چهارشنبه نظریه روسیه درباره برقراری امنیت در خلیج فارس ارائه شد. امتناع از استقرار پایگاه‌های نظامی خارجی در منطقه از جمله تدابیر پیشنهادی است. این سند در همایشی با شرکت نمایندگان کشور‌های عربی، ایران، ترکیه، پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و کشور‌های عضو گروه بریکس عرضه گردید.

در ماه‌های اخیر در پی اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در منطقه، اوضاع در خلیج فارس بطور محسوس متشنج شده است. تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده و سرنگونی یک پهپاد متجاوز جاسوسی آمریکایی از سوی ایران شدیدتر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها