مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به نیازسنجی‌های موجود 14 هزار و 328 خانوار دو معلول به بالا فاقد مسکن هستند که با هم‌افزایی بنیاد مستضعفان و امضای تفاهم‌نامه توانستیم 6 هزار و 250 خانه در طول چهار سال برای این خانواده‌ها بسازیم و 6 هزار و 588 خانه نیز در مراحل ساخت است.
کد خبر: ۱۲۱۸۱۲۳
خانوارهای دارای دو معلول به بالا خانه دار می شوند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محمدعلی رستمیان در نشست خبری خیرین و نیکوکاران بهزیستی کشور که در هتل جنت برگزار شد، گفت: همایش تجلیل از خیران بهزیستی 26 تا 28 تیرماه با حضور بیش از 200 نفر از خیرین برگزیده کشور در مشهد برگزار می‌شود.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور هدف اول برگزاری این مراسم در مشهد را زیارت خیران عنوان کرد و یادآور شد: هدف‌ ما تجلیل از خیرینی است که بدون منت خدمت می‌کنند اما هدف اصلی ما ایجاد مرکز خیران کشوری است، به همین دلیل در این مراسم وزیر تعاون و کار، رئیس سازمان بهزیستی و مدیران ارشد استانی حضور دارند.

وی با اشاره به لزوم رسیدگی به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا که بدون مسکن هستند، تصریح کرد: متأسفانه با توجه به نیازسنجی‌های موجود 14 هزار و 328 خانوار دو معلول به بالا فاقد مسکن بودند که با هم‌افزایی بنیاد مستضعفان و امضای تفاهم‌نامه توانستیم 6 هزار و 250 خانه در طول چهار سال برای این خانواده‌ها بسازیم و 6 هزار و 588 خانه در مراحل ساخت هستند.

رستمیان هزینه ساخت خانه‌های 70 متری برای خانواده‌ها را بین 80 تا 95 میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: 30 میلیون تومان کمک بلاعوض سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و خیرین است، 40 میلیون تومان وام بلند مدت قرض‌الحسنه است و مابقی آن 10 تا 25 میلیون تومان سهم مددجویان است که باید تامین شود.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: خیران در خارج از کشور نیز از طریق مراکزی که با مجوز این سازمان تأسیس شده در حال کمک‌رسانی به طرح مسکن‌ سازی برای خانواده‌های دارای معلول هستند به همین جهت نیز ما در سازمان بهزیستی در حال طراحی سامانه شفاف‌سازی هستیم تا مردم بتوانند کمک‌های خود را با حفظ کرامت مددجویان دنبال کنند.

وی با اشاره به کمک 862 میلیارد تومانی مردم در سال گذشته به سازمان بهزیستی کشور، عنوان کرد: این آمار در سال گذشته افزایش 18 درصدی داشته در صورتی که با وجود همه مشکلات اقتصادی برآورد ما براساس فعالیت سه ماهه سال جاری این است که کمک‌های مالی مردم در سال 98 به بیش از یک هزار میلیارد تومان می‌رسد.

رستمیان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در ماه رمضان را بالغ بر 126 میلیارد تومان اعلام و یادآور شد: این رقم نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته اما ما باید به این نکته توجه کنیم که هزینه نگهداری معلولین در مرکز 2.5 میلیون تومان در ماه است که کمک هزینه بهزیستی 770 هزار تومان برای معلولین دارای سرپرست و 925 هزار تومان برای معلولین بدون سرپرست است، که این فاصله را باید با کمک خیرین پرداخت کنیم.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی در خصوص افزایش کمک مالی به سرپرست‌های دارای معلولیت تصریح کرد: این هزینه در گذشته متناسب با هزینه‌های یک فرد پرداخت می‌شد که کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌داد اما در طرح جدید هزینه‌های پرداختی متناسب با جمعیت خانوار افزایش می‌یابد که می‌تواند کمک‌های یک خانواده پنج نفره را حتی 5 برابر کند.

خراسان رضوی دومین استان در زمینه خانواده‌های دارای چند معلول است

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست خبری با اشاره به همکاری سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و وزارت راه برای رفع مشکل مسکن خانوارهای دارای چند معلول، گفت: در حال حاضر هزینه‌های مسکن بخش عمده هزینه‌های خانوار است که سعی داریم با این طرح بخش عظیمی از مشکلات خانوارهای دارای چند معلول را رفع کنیم.

حمیدرضا پوریوسف خراسان رضوی را دومین استان از نظر جمعیت خانوارهای دارای چند معلول دانست و یادآور شد: ما تاکنون 518 واحد به خانواده‌های دو معلول داده‌ایم، 10 هزار و 36 واحد از ابتدا مشخص شد که 4 هزار و 864 واحد نیز در حال ساخت و احداث است.

وی مشارکت خیران را دارای افزایش 17 درصدی عنوان و تصریح کرد: ما برای خیران خدماتی به‌صورت مستقیم در نظر نگرفته‌ایم، کمک‌هایی در نظر گرفته شده تا از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند اما در حال حاضر هیچ کدام از آن طرح‌ها استفاده نکرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها