مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: اولین پرواز زوار خراسانی شامل زوار استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی ساعت 05:25 امروز از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به خانه خدا، انجام شد.
کد خبر: ۱۲۱۷۲۷۶
جزئیات پروازهای امروز حج‌ به عربستان

به گزارش جام جم آنلاین، معصومه اصغرزاده در گفتگو با فارس در تشریح آخرین جزئیات اعزام زائران به خانه خدا در پروازهای حج، اظهار داشت: روز گذشته‌ زائران‌ یزدی با پرواز 9 صبح ایران‌ ایر به شماره IR 1458 به مدینه منوره اعزام شدند و پروازهای فرودگاه یزد به پایان رسید و همه زوار یزدی به خانه خدا رفتند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه پروازهای حج فرودگاه یزد هیچ تأخیری نداشت، ادامه داد: کل زائران یزدی 3 هزار و 898 نفر بودند که همگی در 16 پرواز طی 6 روز به خانه خدا اعزام شدند

آغاز اعزام 10هزار و 500 نفر از زائران مشهدی به خانه خدا

وی بیان کرد: اولین پرواز زوار خراسانی شامل زوار استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی صبح‌ امروز‌ ساعت 05:25 از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام شد و در 20 روز آینده همه 10هزار و 500 زائر مشهدی به خانه خدا اعزام می‌شوند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: پرواز بعدی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به خانه خدا ساعت 21:55 امروز به مدینه منوره خواهد بود.

اصغرزاده ادامه داد: پروازهای حج از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به دو مقصد مدینه و جده خواهد بود که 5هزار زائر با 23 پرواز به مدینه و بیش از 5 هزار زائر با 21 پرواز به جده منتقل می‌شوند.

انجام پرواز فرودگاه ‌امام خمینی (ره)-مدینه صبح امروز

وی با اشاره به اینکه اولین پرواز حج امروز از فرودگاه امام ساعت 07:50 انجام شد‌، گفت: زائران در این پرواز به شماره ‌1550 به مدینه منوره اعزام شدند.

پایان پروازهای رفت حج در فرودگاه اهواز

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در فرو‌دگاه اهواز نیز امروز با انجام 2 پرواز، پروازهای حج به پایان می‌رسد.

اصغرزاده ادامه داد: امروز از فرودگاه اهواز پرواز شماره 1558 هما ساعت 09:40 به مدینه و پرواز شماره 1552 ایران‌ایر ساعت 21:40 به مدینه انجام می‌شود و پروازهای حج فرودگاه اهواز نیز به پایان می‌رسد.

انجام 3 پرواز حج امروز از فرودگاه ساری‌

وی با اشاره به اینکه ‌صبح امروز ساعت 08:10 پرواز شماره 1554 هما از ساری به مدینه انجام شد‌، اضافه کرد: دیگر پرواز امروز ساری به شماره ‌1556 ‌ساعت‌ 18:30 زائران را به مدینه منوره منتقل می‌کند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: همچنین امروز از فرودگاه دست ناز ساری، زائران با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به شماره پرواز 1560 ساعت 19:10 به مدینه منوره اعزام می‌شوند.

به دلیل برخی کارشکنی‌ها از سوی طرف سعودی، امسال پروازهای حج باید فقط توسط شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شود و ایران امکان استفاده از دیگر شرکت‌های هواپیمایی برای پروازهای حج را ندارد؛ سعودی گفته است شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به تنهایی و با هواپیمای ملکی خودش باید پروازهای حج را انجام دهد، پیش از این ایرلاین سعودی، قشم‌ایر و ماهان به ایران‌ایر در پروازهای حج و اعزام حجاج کمک می‌کردند.

امسال 86 هزار و 550 زائر در قالب 573 کاروان با 722 پرواز رفت و برگشت عازم خانه خدا می‌شوند و سپس به کشور برمی‌گردند.

د‌ر حج امسال 361 پرواز رفت و 361 پرواز برگشت‌ داریم،‌ ‌از 17 تیر ماه برابر با 8 جولای پروازهای حجاج آغاز شد که به مدینه و جده بود و 14 مرداد آخرین پرواز عملیات حج خواهد بود.

‌در عملیات رفت 142 پرواز به جده و 199 پرواز به مدینه خواهد بود و 56 درصد زائران مدینه اول و 44 درصد مدینه دوم هستند.

‌30 هزار نفر از زوار کشورمان از 9 استان کشور شامل تهران، البرز، قم، مرکزی، سمنان، لرستان، قزوین، کردستان و کاشان از طریق فرودگاه امام به خانه خدا اعزام می‌شوند، تعداد پروازهای رفت از فرودگاه امام 124 پرواز خواهد بود.

‌پروازهای رفت در 33 روز انجام می‌شود،‌ در عملیات رفت کمترین زائر مربوط به استان گیلان با 486 زائر و بیشترین زائر مربوط به استان تهران با 30 هزار زائر است.

‌از 26 مرداد مطابق با 17 آگوست پروازهای برگشت حجاج آغاز می‌شود و تا 17 شهریور ادامه دارد، در پروازهای برگشت 186 پرواز از جده و 185 پرواز از مدینه انجام می‌شود، پروازهای رفت 33 روز طول می‌کشد و پروازهای برگشت 23 روز زمان نیاز دارد.

‌در پروازهای برگشت 49 درصد پروازها از جده و 51 درصد از مدینه خواهد بود.

‌میزان مجاز بار ایران ایر در پروازها 30 کیلوگرم است که در پروازهای حج این رقم به 40 کیلوگرم افزایش یافته است همچنین حجاج می‌توانند ساک دستی تا 5 کیلوگرم را وارد کابین هواپیما کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها