معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری جشنواره پویانمایی و عروسکی

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما جزئیات دومین جشنواره پویانمایی و عروسکی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۲۱۴۸۷۸
جزئیات برگزاری جشنواره پویانمایی و عروسکی

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری تشریح جزئیات دومین جشنواره پویانمایی صبح امروز -دوشنبه ۱۰ تیرماه- با حضور «علی دارابی» معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما و نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم دارابی با بیان اینکه در دور دوم برگزاری جشنواره مهمان مردم مهمان نواز استان کرمانشاه خواهیم بود، گفت: برگزاری این جشنواره را فرصتی مغتنم برای معرفی این استان به جهان و کشور می‌دانم و بحمدالله تمامی مدیران استان از روز نخست پای کار بوده‌اند و تا هم اکنون به طور همه جانبه برای برپایی این جشنواره همکاری داشته‌اند.

وی عنوان کرد: دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون ایران ۱۸ تا ۲۰ تیرماه در کرمانشاه برگزار خواهد شد. برگزاری این جشنواره به رشد و توسعه استان کرمانشاه کمک می‌کند. همچنین جاذبه‌های گردشگری آن معرفی می‌شود.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما افزود: در دیدار با استاندار کرمانشاه مقرر شد، با برگزاری این جشنواره همایش بین المللی اکوتوریسم روستایی در سال ۲۰۲۰ در کرمانشاه برگزار شود. هفته فرهنگی هنری استان کرمانشاه را هم در مناطق زلزله زده به لحاظ ایجاد بار عاطفی شادی و نشاط برای بچه‌ها تدارک دیده ایم.

دارابی پیرامون آثار ارسالی به این جشنواره عنوان کرد: ۱۰۶۶ اثر به دبیرخانه ارسال شده است و ۱۵۳۰ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه رسید که ۹۴۲ اثر در بخش خصوصی است؛ چراکه بیشتر رونق کار انیمیشن و پویانمایی در حوزه غیر دولتی است.

معاون امور استان‌ها توضیح داد: دومین جشنواره ملی پویانمایی با شعار ایران پویا، کرمانشاه زیبا در ۶ بخش سریال، مجموعه پویانمایی، فیلم‌های کوتاه و نیمه بلند، موشن گرافی و جلوه‌های بصری برگزار می‌شود.

در جریان برگزاری جشنواره پویانمایی شش کارگاه آموزشی خواهیم داشت و از ۱۵ تیر ماه هفته فرهنگی هنری کرمانشاه در بیش از ۱۰ شهر و شهرستان به مدت یک هفته برگزار می‌شود. ۱۵۳۰ اثر توسط ۳۴ نفر از داوران بررسی شده است که ۳۵۵ اثر به بخش داوری راه پیدا کردند. از این میان ۶۱ اثر تندیس و دیپلم افتخار و جایزه نقدی دریافت می‌کنند. در مراسم افتتاحیه در کنار تجلیل از هنرمندان بومی استان کرمانشاه، از پیشگامان انقلاب و خانواده شهیدان تقدیر می‌کنیم. اختتامیه جشنواره پویانمایی پنج شنبه 20 تیر با حضور دکتر علی عسکری برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ شورای عالی جشنواره با حضور19 نفر از صاحبنظران، استادان و دست اندرکاران حوزه رسانه ، فرهنگ و پویانمایی و عروسکی (خانمها : مرضیه برومند ، سعیده ذاکری و مریم کشکولی‌نیا و آقایان : ابراهیم فروزش، امیرمحمد دهستانی، ناصر گل محمدی، محمدرضا حسنایی، سید مسعود شجاعی طباطبایی، سید علیرضا گلپایگانی، علی بخشی‌زاده، محمد رحیم لیوانی، محمد میرکیانی، شهرام حاجی میرصادقی، رضا تقدسی، فاضل نظری، محمدرضا شریفی، غلامعلی افشاریه، و ...) تشکیل و در جلساتی سیاست های کلی مصوب و در حال اجراست.

مدیریت جشنواره علاوه بر فراخوان عمومی از تمامی نهادها، موسسات، تشکلها، سازمانها، وزارتخانه-ها و دانشگاههای مرتبط که به طور مستقیم و غیر مستقیم در امر پویانمایی و عروسکی فعالند، برای حضور در جشنواره دعوت کرده است. بخش های فرعی جشنواره نیز شامل آموزشی، تبلیغاتی، عنوان بندی، هویت بصری، دانشجویی، دینی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فرهنگی، شعار سال و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و بخش ویژه طرح و فیلمنامه است.

امسال با اضافه شدن بخش عروسکی جشنواره رونق جدیدی پس از سالها در این عرصه ایجاد شده است. با این رویکرد امید است نهضت جدیدی در تولیدات برنامه های عروسکی ایجاد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها