اوکراین قهرمان فوتبال زیر 20 سال جهان شد ؛

جام جهانیِ ناشناس‎ها

جام جهانی فوتبال زیر 20 سال جهان شب گذشته به پایان رسید. تیمی هم که قهرمان شد اوکراین بود، کشوری که اصولا در فوتبال رده‎های بزرگسالان هیچ حرفی برای گفتن ندارد. جام جهانی رده‎های سنی مختلف اصولا حساب جداگانه‎ای با رقابت‎های رده بزرگسالان دارد و قهرمان رقابت‎ها قابل پیش‎بینی نیست.
کد خبر: ۱۲۱۱۸۱۵
جام جهانیِ ناشناس‎ها

به گزارش جام جم آنلاین ، جام جهانی زیر 20 سال ، جام جهانی ناشناس هاست. نه ستاره ای می بینید و نه بازیکن گران قیمتی.

اکثر بازیکنان در تیم های باشگاهی ناشناس بازی می کنند و به رده های سنی پایین اختصاص دارند. اما این جام جهانی محلی برای شکوفایی همه آنهاست. آنهایی که شانس و اقبال بیشتری داشته باشند به سرعت پس از این رقابت ها شکوفا می شوند. اما یک واقعیت تلخ و غم انگیز هم درباره این رقابت ها وجود دارد و آن هم این است که اکثر بازیکنان کم کم محو می شوند.

به هر حال با تمام این اوصاف تیم ملی فوتبال اوکراین شب گذشته با غلبه بر کره جنوبی قهرمانی در جام جهانی زیر 20 سال را جشن گرفت.

پرچم بالای اوکراینی‎ها

زردپوشان اوکراینی شب گذشته در حالی با غلبه بر کره جنوبی عنوان قهرمانی این تورنمنت را به دست آوردند که راه سختی تا فینال پیمودند.

این تیم در مرحله گروهی ابتدا با نتیجه دو بر یک تیم ملی فوتبال آمریکا را شکست داد. سپس به مصاف قطر رفت و با یک گل به برتری دست یافت.

اوکراینی ها در سومین مسابقه مرحله گروهی مقابل نیجریه یک بر یک مساوی کردند و به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شدند.

در مرحله یک هشتم نهایی اوکراینی ها مقابل زیر 20 ساله های پاناما قرار گرفتند و با نتیجه پرگل چهار بر یک این تیم را از پیش رو برداشتند. در یک چهارم نهایی نیز کلمبیا را در دیداری سخت با یک گل شکست دادند.

حالا نوبت به نیمه نهایی بود، جایی که باید مقابل ایتالیای مدعی قرار می گرفتند. روند خوب اوکراینی ها در این دیدار هم ادامه داشت و اینبار موفق شدند با یک گل حریف خود را شکست بدهند و فینالیست شوند.

در فینال هم با شایستگی کره جنوبی را سه بر یک شکست دادند و به عنوان قهرمانی دست یافتند.

اوکراین در بازی نهایی بیست‌ودومین دوره این رقابت‌ها که در ورزشگاه ماجکسی در شهر لودز در کشور لهستان انجام شد با گل‌های سوپریاها در دقایق 34 و 52 و سیتاشویلی در دقیقه 89 مقابل تنها گل «کانگ این» که در دقیقه 5 از روی نقطه پنالتی برای کره جنوبی به ثمر رسید، برای اولین بار فاتح این جام شد.

دیدار رده‌بندی این جام که به مدت 18 روز و با شرکت 24 تیم در شش گروه چهار تیمی در لهستان انجام شد، تیم ملی اکوادور، ایتالیا را برد و مقام سوم را به دست آورد.

آمار جام جهانی زیر 20 ساله‎ها

برترین گلزن جام: ارلینگ برات هالاند از نروژ با 9 گل

برترین گلساز: جنس پتر هائوگ از نروژ، لی کانگ این از کره جنوبی و یوخیم کونوپلیا هر کدام با 4 پاس گل

بیشترین کارت زرد: کریس دارکین از آمریکا با سه کارت

برنده توپ طلای برترین بازیکن رقابت ها : لی کانگ این از کره جنوبی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها