کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ برزیل

نبرد شاعران و پادشاهان فوتبال

رقابت‌های قهرمانی فوتبال آمریکای جنوبی، کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ از شنبه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۱۴۸۹
نبرد شاعران و پادشاهان فوتبال

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ شنبه صبح با دیدار برزیل و بولیوی آغاز می‌شود. در نبود نیمار، ستاره سلسائو همه نگاه‌ها به لیونل مسی است.

مانند همیشه که آرژانتین در یک تورنمنت حضور دارد و مسی در میان بازیکنان است. فشار فتح یک جام با کشورش روی شانه‌های ستاره آرژانتینی سنگینی می‌کند.

او در آخرین دوره پس از شکست برابر شیلی برای نخستین بار اعلام کرد که تیم ملی را ترک می‌کند. پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای دومین بار این اتفاق افتاد. سه فینال از دست رفته (جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، کوپا آمه ریکا ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶) یک خلأ بزرگ در میان افتخارات مسی ایجاد کرده است و شاید در قلبش.

ستاره آرژانتینی تغییر استراتژی داده و اعلام کرد که آلبی سلسته جزو شانس‌های قهرمانی نیست. بازیکنان جوان (لوسلو، پاردس، لائوتارو و…) تیم را تشکیل دادند و از اعضای قدیمی به جز مسی تنها آن خل دی ماریا و سرخیو آگوئرو باقی ماندند.

گروه آرژانتین نیز ساده نیست. کلمبیای کارلوس کی‌روش در انتظار این تیم است که خط دفاعی خوبی دارد و در خط حمله از بازیکنانی همچون خامس رودریگس و رادامل فالکائو بهره می‌برد. همچنین در این گروه پاراگوئه و قطر شگفتی‌ساز (قهرمان اخیر جام ملت‌های آسیا) حضور دارند.

آرژانتین فشار را احساس می‌کند و برزیل پس از آسیب دیدگی نیمار مانند سابق، شانس نخست قهرمانی محسوب نمی‌شود.

برزیل میزبان است و از سال ۲۰۰۷ جامی را فتح نکرده است (آرژانتین از سال ۱۹۹۳ عنوانی را به دست نیاورده است). مردم برزیل نیز امید چندانی به تیم ملی کشورشان ندارند. در آخرین بازی دوستانه سلسائو برابر هندوراس تنها ۱۶ هزار و ۵۲۱ نفر به ورزشگاه رفتند.

در میان دیگر شانس‌های قهرمانی می‌توان به اروگوئه اشاره کرد. این تیم همچنان با ۱۵ قهرمانی پر افتخارترین در کوپا است. اروگوئه با لوئیس سوارس به عنوان قهرمانش در این رقابت‌ها شرکت می‌کند. مهاجم بارسلونا اعلام کرده برای این بازی‌ها آماده است.

در گروه این تیم، شیلی (قهرمان دو دوره اخیر) حضور دارد که در شرایط خوبی نیست و پس از جام جهانی هنوز در بحران به سر می‌برد. دیگر تیم‌ها اکوادور و ژاپن (دیگر مهمان کوپا) هستند. حضور دو تیم آسیایی در این رقابت‌ها از نکات عجیب کوپا است. دیگر اتفاق جدید استفاده از VAR است.

۶ ورزشگاه در ۵ شهر

بازی‌های کوپا آمه ریکا در هفت ورزشگاه مختلف برگزار می‌شود. سائوپائولو، ریودوژانیرو، بلو هوریزونته، پورتو آلگره و سالوادور شهرهای میزبان این رقابت‌ها هستند.

سائوپائولو تنها شهری است که دو ورزشگاه میزبان دارد. آرنا کورینتیانس و مورومبی نام این ورزشگاه‌ها هستند. مورومبی میزبان دیدار افتتاحیه است و فینال بزرگ در ورزشگاه مشهور ماراکانا برگزار می‌شود.

نبرد شاعران و پادشاهان

فوتبال آمریکای جنوبی همیشه پر از ستارگان فانتزی‌باز و تکنیکی و قهرمانان پرقدرت بوده است. دنیای فوتبال، هنرنمایی پله و مارادونا، رونالدو و ریوالدو، روماریو و رونالدینیو، باتیستوتا و کرسپو، سامورانو و سالاس، چیلاورت و هیگوئیتا، فالکائو و سوارس و در نهایت مسی و نیمار را فراموش نخواهد کرد. از فردا، جدال شاعران فوتبال و تاج‌دارانش در کوپا آمه‌ریکا، چشم بینندگان عاشق فوتبال را در جهان خیره خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها