رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا:

هنگام سفر وای فای اینترنت منزلتان را غیرفعال کنید

رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به شهروندان توصیه کرد: زمانی که از وای فای استفاده نمی‌کنند یا در مسافرت هستند، آن را خاموش کنند تا زمینه دسترسی غیرمجاز به آن یا سوءاستفاده و ارتکاب جرم میسر نشود.
کد خبر: ۱۲۰۹۷۳۴
هنگام سفر وای فای اینترنت منزلتان را غیرفعال کنید

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس فتا، سرهنگ مهدی شکیب روز دوشنبه با اشاره به اینکه امروزه یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌های روزانه افراد اشتراک گذاری تصاویر و کلیپ‌های افراد از طول سفر است، اظهار داشت: خاموش بودن GPS تلفن همراه یا تبلت قبل از تصویربرداری یک ضرورت است تا موقعیت مکانی شما نامعلوم بماند.

وی ادامه داد: تامین امنیت وای فای اینترنت، رمزگذاری قوی است همچنین لازم است زمانی که از وای فای استفاده نمی‌کنید یا در مسافرت هستید، آن را خاموش کنید تا زمینه دسترسی غیرمجاز به آن یا سوءاستفاده و ارتکاب جرم میسر نشود.

رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا همچنین به شهروندان توصیه کرد: در طول زمان مسافرت سعی کنند در اماکن عمومی از دستگاه‌های وای‌فای ناشناس استفاده نکنند چرا که هر دستگاه وای‌فای ناشناس می‌تواند دامی از طرف سودجویان اینترنتی باشد.

وی یادآور شد: پیش از انجام سفر و قبل از خرید بلیت یا رزرو هتل از جعلی نبودن درگاه پرداخت اینترنتی اطمینان حاصل کنید.

این مقام مسئول تاکید کرد: بنا بر نیاز و ورود اطلاعات مهم بانکی در طول سفر از صفحه‌ کلید مجازی استفاده کرده و بلافاصله نسبت به تغییر رمزهای بانکی اقدام کنید، این کار برای جلوگیری از سرقت اطلاعات توسط مجرمان سایبری صورت می‌گیرد.

رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با تاکید بر اینکه باید از یادداشت کردن رمزهای بانکی در گوشی تلفن همراه و نگهداری رمزهای عبور در کنار کارت‌بانکی خودداری کرد، افزود: از انتشار داده‌هایی که امکان سوءاستفاده از آنان وجود دارد، خودداری کنید و تا حد امکان اطلاعات ذخیره شده در حافظه تلفن همراه خود را رمزنگاری کرده یا از کارت‌های حافظه جداگانه استفاده کنید.

سرهنگ شکیب تاکید کرد: نسبت به خرید از فروشنده‌های دوره‌گرد و استفاده از کارت‌خوان‌های سیار دقت و توجه لازم را داشته باشید و به هیچ عنوان رمز کارت خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهید و از کارت‌های حاوی مبالغ کم برای خریدهای خود استفاده کنید.

رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا عنوان کرد: مسافران قبل از انجام مسافرت با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانند نسبت به حفظ امنیت و حریم خصوصی خود تلاش کنند و نکات مهم را مدنظر داشته باشند چراکه رعایت این نکات می‌تواند تضمین‌کننده امنیت سایبری مسافران باشد.

وی با بیان اینکه افزایش امنیت کاربران در فضای مجازی از مهم‌ترین اهداف پلیس فتا است، گفت: سایت پلیس فتا دریچه ارتباطی با شهروندان است؛ بنابراین در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توان آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری، گزارش کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها